יו"ר ארגון המורים: "100% שתהיה שביתה ב-1 בספטמבר"

בריאיון ל"המטה המרכזי" אמר רן ארז כי על רקע המשא ומתן המתמשך בנוגע לאי-ההסכמות עם האוצר על הסכם קיבוצי חדש, הלימודים בתיכונים לא ייפתחו ב-1 בספטמבר: "נערכים לשביתה ארוכה, גם של חודשים"

זמן צפייה: 06:06

שישה ימים לפתיחת שנת הלימודים: יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר הערב (שבת) בריאיון ל"המטה המרכזי" כי הלימודים בתיכונים לא ייפתחו ב-1 בספטמבר, על רקע המשא ומתן המתמשך על אי-ההסכמות עם האוצר בנוגע להסכם קיבוצי חדש. הוא אמר: "100% שתהיה שביתה ב-1 בספטמבר. אנחנו נחושים לא לפתוח את שנת הלימודים ונערכים לשביתה ארוכה".

ארז אמר: "שר החינוך לא יכול להתערב כי אין לו סמכות לתת תוספות שכר או לחתום על הסכמים קיבוציים. כל מה שהוא יכול לעשות זה להגיד שאנחנו צודקים. מי שעומד באמצע הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - שבעצם לא מעוניין לתת".

לדברי ארז, "הקמנו 'קרן שביתה' כדי שנוכל לעזור למורים שהם מפרנסים יחידים, או בתי אב שבהם יש שני מורים. נדע לדאוג לכל מי שבמצוקה כלכלית - גם אם השביתה תארך חודשים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים הוסיף: "אני רוצה לומר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: מערכת החינוך הרוסה, היא הולכת ומידרדרת. חסרים 20% מתקני המורים, ורבים אחרים מלמדים מקצועות שהם לא אושרו ללמד; דוחסים תלמידים לכיתות כדי להתגבר על חוסר במורים. מורים רצים לשלם אלפי שקלים על שיעורים פרטיים, ופתאום נוצרים בישראל בתי ספר חצי-פרטיים - ששם ההורים יכולים לשלם; ובתי ספר שבהם ההורים לא יכולים לשלם. מערכת החינוך צריכה להדאיג כל אזרח והורה. אנחנו הפתרון, לא הבעיה".

עוד אמר ארז כי "במשך שנה וחצי ניסינו לדבר יפה, בנעם ובשקט. משרד האוצר מזלזל ולא מתייחס אלינו - ולכן לא נותרה אף אפשרות אחרת מלבד מאבק כדי להציל את המערכת". יו"ר ארגון המורים ציין כי שוח עם שר החינוך יואב קיש, ואמר כי הוא "מגלה רצון טוב, אבל זה לא מספיק. אני פונה לראש הממשלה: כששר החינוך לא יכול, ושר האוצר לא רוצה - אתה חייב להתערב".