רעיית רה"מ תומכת בהצבת מצלמות בגני ילדים: "צעד הכרחי"

שרה נתניהו קיימה פגישה עם נציגות עמותת מטה המאבק למען הילדים ועם אימהות שילדיהן עברו התעללות, והסכימה כי יש לתקן את חוק המצלמות. "ניתן לחסוך חקירות טראומטיות מילד שלא תמיד יכול לבטא את המעשה או שלא תמיד מאמינים לו"

זמן צפייה: 01:54

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו קיימה אתמול (רביעי) פגישה עם נציגות עמותת מטה המאבק למען הילדים, הביעה את תמיכתה בהצבת מצלמות בגני ילדים ואמרה כי "מדובר בצעד הכרחי לשלום ילדינו". במהלך הפגישה הציגו שלוש אימהות את סיפורן האישי על מקרי התעללות שעברו ילדיהן, ועל הדרך בה הן מתמודדות עם הנושא הרגיש.

בפגישה התקיים שיח על הצעדים הנדרשים למיגור תופעת ההתעללות בגני הילדים, ועל ידי נתניהו ושלוש האימהות הודגש כי למרות "רובן הגדול של נשות צוות החינוך במעונות ובגנים הן נשים מדהימות ומסורות המשקיעות בחינוך ילדינו, עלינו לטפל במיעוט שמסכן ופוגע בכולם".

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

רעיית רה"מ, אשר כאמור הביעה את תמיכתה בתיקון חוק המצלמות, אמרה: "אנחנו הולכות לקראת דרך ארוכה למניעת התעללות בגני הילדים מגילאי לידה עד 6. החשיבות של המצלמות היא בעצם היותן עדות חיה וגורם הרתעתי. באמצעותן ניתן לחסוך חקירות טראומטיות מילד שלא תמיד יכול לבטא את המעשה או שלא תמיד מאמינים לו. צריך הוכחות, ומצלמות זה הכלי הראשון וההכרחי". עוד הוסיפה: "באלימות מסוג זה מעגלי הפגיעה הם גדולים. זה משפיע גם על הפרנסה, הבית והמשפחה, ולרוב לא רואים ולא מטפלים בסבל הכולל".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר עוד כי "הגב' נתניהו הביעה עמדה עקרונית, שהיא עומדת אחריה, לפיה יש לעשות הכול כדי להגן ולשמור על ביטחונם של חסרי ישע, ושהמצלמות הן כלי הכרחי לשם כך. עם זאת, היא לא הביעה תמיכה בהצעת חוק כזאת או אחרת שעומדת על הפרק והיא סומכת על כך ששר החינוך יבחר לפעול בדרך הנכונה והטובה ביותר כדי להבטיח את שלומם של הילדים".

מנהלת עמותת מטה המאבק, אלונה דניאל, התייחסה גם היא: "היה לנו הכבוד להיפגש עם רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. גילינו שיש לנו אוזן קשבת ותמיכה חשובה. כמי שעובדת כפסיכולוגית חינוכית מומחית, היא הכירה את הנושא לעומקו והביעה נכונות גדולה לעזור. תיקון חוק המצלמות הוא צעד חשוב ביותר למיגור תופעת האלימות, ואנחנו, יחד עם עשרות אלפי הורים מברכים ומודים לה על היענותה לסייע לנו להגיע למטרה".