פרויקט מיוחד בעוטף עזה: 50 משפחות קצינים יעברו לגור באשכול

ביישוב צוחר כבר החלו בתהליכי הרחבה לקראת בניית 50 בתים בהם יעברו לגור אנשי קבע, במסגרת פרויקט שיזם ראש המועצה האזורית אשכול. המשפחות צפויות לעבור לגור ביישובי העוטף בתוך שנתיים

זמן צפייה: 02:25

אחד הפרוייקטים החשובים בעוטף עזה יצא היום (רביעי) לדרך - שכונת מגורים לקציני קבע ביישוב צוחר על גבול רצועת עזה. מאחורי הרעיון עומד גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול שסופגת כבר שנים ארוכות את מירב האש מרצועת עזה. ירקוני, שביקש לחזק את האזור וליישב אותו, פנה למפקד אוגדת עזה תת אלוף אליעזר טולדנו - וזה החל להניע את הגלגלים.

מדובר רק בתחילתו של הפרויקט, אבל בצה"ל נרתמו מיד כדי להוציא אותו לפועל והיום כבר הגיע ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, לפגישה ראשונה עם ירקוני ועם מפקד האוגדה. על פי התכנון יעברו 50 קצינים עם בני משפחותיהם להתגורר ביישוב הקהילתי צוחר שנמצא בימים אלה בתהליכי הרחבה ופיתוח.

הישיבה הראשונה על הפרויקט
הישיבה הראשונה על הפרויקט

"זו משימה לאומית בעינינו, משרתי צה"ל בקבע צריכים להיות במקום הזה", ציין אלמוז בישיבת העבודה הראשונה על הפרוייקט. "זה גם מסר, זה יצור שינוי תרבותי בכוחות היבשה של צה"ל. הקבלנים יבנו פה מהר, קבלן שבא לפה בא עם פיקוח"

"אני קורא לכל משרתי הקבע שמשרתים באיזור – בואו תגורו פה. אני חושב שאתם לא תצטערו לרגע. זה אזור נפלא לגדל את הילדים ולהתפתח. היום אני יכול להגיד בשמחה רבה שנראה פה בתקופה הקרובה מאוד 50 בתים שאני מאמין שאנשי צבא הקבע יגורו בהם. זה יהיה הניצחון הגדול שלנו. זה הצלחה של מדינת ישראל בעוטף עזה".

הפרויקט בתהליכי בנייה
הפרויקט בתהליכי בנייה | צילום: החדשות 13

עבודות הפיתוח בשטח כבר החלו והמגרשים ישווקו כבר בחודשים הקרובים כשהמטרה - מעבר הקצינים לעוטף בתוך שנתיים מהיום. כבר שנים שאוגדת עזה והעומד בראשה, שאף התגורר בעבר באזור, מחוברים מאוד ליישובים בעוטף והקצינים מרבים להיפגש עם התושבים. הפרויקט החדש, כך מקווים באשכול, יביא איתו אוכלוסייה חדשה, צעירה ואיכותית ובעיקר יחבר את קציני צה"ל המשרתים באזור להתיישבות הקהילתית אשר עליה הם מגנים.