בצל המלחמה: זינוק בבקשות להערכת מסוכנות בקבלת נשק

לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, משרד הרווחה פרסם את הנתונים השנתיים בתחום האלימות במשפחה. נמצא כי בצל המלחמה, עד כה התקבלו במשרד 18 בקשות לביצוע הערכת מסוכנות לנשיאת נשק, זאת מול 6 בשנת 2022 כולה. "קוראים לכל מי שנפגעה מאלימות במשפחה בזמן המלחמה ובכלל, לפנות אלינו בהקדם ולקבל את הסיוע הנחוץ"

אקדח מדגם ברטה, 9 מ"מ
אקדח מדגם ברטה, 9 מ"מ (אילוסטרציה) | צילום: גטיאימג'בנק/GettyImages

לקראת היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, שיחול בשבת 25 בנובמבר, ובצל המלחמה, משרד הרווחה והביטחון החברתי פרסם היום (שני) את הנתונים השנתיים בתחום האלימות במשפחה. כמו כן, המשרד עדכן על עלייה חדה בבקשות לביצוע הערכת מסוכנות בהליך לקבלת נשק - 18 בקשות עד כה, מול 6 בשנת 2022 כולה.

"משרד הרווחה קורא לאנשים שחשים מאויימים מכוונת אנשים במשפחתם לשאת נשק, להגיש בקשה לביצוע הערכת מסוכנות על ידי העובד הסוציאלי הממונה במשרד על ביצוע הליכים אלו והגשתם לאגף כלי ירייה", נמסר.

בתוך כך, על פי הנתונים, מתחילת המלחמה חלה ירידה של 7.5% במספר הפניות למוקד 118 בנושא אלימות במשפחה. עם זאת, על פי הערכות – הפניות יזנקו מיד בתום המלחמה.

שר הרווחה יעקב מרגי
שר הרווחה יעקב מרגי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי מסר: "אלימות במשפחה היא אחת מהתופעות שהמשרד שם לו למטרה לצמצם ולמגר ככל הניתן. המלחמה שמה בפנינו אתגרים רבים ועלינו החובה לוודא כי כל אישה וילד ייזכו לביטחון אישי מרבי. לכן, אנו מעמידים את כל הכלים שברשותנו למגר את תופעת האלימות בין אם זה בבית, במלונות המפונים או כל מקום אחר. הרחבנו את המענים בתחום והגדלנו את התקציבים לשנים 2023-2024. אנו ערוכים לתת מענה לכל מי שנפגעה מאלימות במשפחה בזמן המלחמה ובכלל, וקוראים לפנות אלינו בהקדם ולקבל את הסיוע הנחוץ".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי ינון אהרוני אמר: "אסור שתקופת המלחמה תימנע מאנשים לדווח ולטפל במקרים של אלימות במשפחה, שעלולים אף להתגבר בתקופה רוויית מתחים".

סמנכ"לית שירותים חברתיים ויו"ר הוועדה הבין משרדית לטיפול באלימות במשפחה אתי קיסוס אמרה כי "בימים אלה, הפגיעה בתחושת הביטחון, אי הוודאות הכלכלית והדאגה לילדים גורמים לאנשים רבים שנמצאים במעגל האלימות לדחות את הטיפול בבעיה. אני קוראת לכל איש ואישה שנמצאים במערכת יחסים אלימה, לא להסס לפנות לקבלת סיוע וטיפול גם במהלך המלחמה ולא לחכות. עוד לפני שפרצה המלחמה פתחנו שני מקלטים נוספים, הוספנו תקינה למרכזי הטיפול, יש לנו מטפלים ייעודיים לגברים לנשים ולילדים ואנו ערוכים לתת את הסיוע והטיפול לכל מי זקוק לו".