מאבק הלהט"ב: מאהל מחאה יוקם בי-ם; דרישות יוצגו לממשלה

הבית הפתוח בבירה ימחה מול מעון רה"מ עד למצעד הגאווה שייערך בתחילת אוגוסט. אחר הצהריים תיערך מסיבת עיתונאים בתל אביב. "נתניהו וממשלו נכשלים בהגנה על הקהילה"

מחאת הלהט"ב בכיכר רבין
מחאת הלהט"ב בכיכר רבין. ספטמבר 2019 | צילום: רויטרס

מאבק קהילת הלהט"ב נמשך: הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות יקים היום (רביעי) מאהל מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, במקביל לדיון בבית המשפט העליון, בעניינם של זוג אבות המבקשים להירשם כהוריו של בנם המאומץ. המאהל יפעל עד למצעד הגאווה שיערך בשבוע הבא, וצפוי להיות מהגדולים שהתרחשו בעיר. בנוסף, בשעה 16:00 תתקיים במרכז הגאה מסיבת עיתונאים שבה יוצגו דרישות הקהילה הגאה לממשלה.

במאהל ישתתף אייל לוריא פרדס, ממנהיגי המחאה בירושלים, שנעצר בהפגנה בכיכר פריז ביום ראשון. "הקמת מאהל המחאה היא חלק מהמאבק הגדול ביותר שראינו בישראל מאז המחאה החברתית ב-2011", אמר. "נתייצב מול ביתו של ראש הממשלה, שמשוויץ בקהילה באנגלית ומהסס לומר להט"ב בעברית ובעיר שבה המועמדים לראשות העיר מגמגמים כנשאלים האם יגיעו למצעד כדי לדרוש את שוויון הזכויות הבסיסיות שמגיעות לנו".

זהורית סורק, המחתנת זוגות גאים, כבר מפגינה מול בית ראש הממשלה מיום ראשון, אז פתחה בשביתת רעב. "כאישה לסבית ודתיה, הימים האחרונים היו לא קלים", ציינה סורק. "קיבוע אפליה נגד חבריי לקהילה ומניעת זכויותינו להורות ומשפחה, הותירו אותי פגועה וחסרת מנוחה, עם רצון עז ​ו​לייצר שינוי משמעותי. התחלתי את שביתת הרעב מול בית ראש הממשלה ביום צום ט' באב שהוא יום החורבן. כל ילד יודע להסביר כי החורבן נגרם עקב שנאת חינם. אפליה היא שנאת חינם. אנחנו יושבות ויושבים כאן במטרה לקדם שיוויון עבור הקהילה הגאה ועבור החברה הישראלית בכלל - על מנת שנראה חברה המבוססת על אהבת חינם, סובלנות וקבלת האחר".

הפגנת הזדהות עם קהילת הלהט
הפגנת הזדהות עם קהילת הלהט"ב בכרמיאל (אילן שיינפלד) | צילום: אילן שיינפלד

עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח, הוסיף: "ביום חמישי האחרון הפגנו מול בית ראש הממשלה, צעקנו 'נמאס!', והתכוונו לזה. עד ליום המצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, ב-2.8, נהיה במאהל המחאה שנועד להבהיר לכל שהפסקנו לבקש, מעכשיו מתחילים לדרוש. אלה לא הפגנות חולפות, זאת מחאה כלל ארצית שתימשך ותתעצם עד שנראה שינוי אמיתי".

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח, אמר כי "ממשלת ישראל וראש הממשלה נתניהו העומד בראשה, נכשלים בהגנה על הקהילה הגאה ועל זכויותיה. המאבק הזה הוא מאבק על דמותה של מדינת ישראל, ולכן אנו רואים את ההתגייסות האדירה גם של תומכי סטרייטים וסטרייטיות התומכים בקהילה הגאה".