"אני האחרון שדיבר איתה": מידע חדש על האישה שנעדרת 21 שנה

עדי יעקבי הייתה בת 17 כאשר נעלמה באמצע יום בלב תל אביב. כעת נחשפים גילויים חדשים בפרשה שהסעירה את המדינה • הפרק השלישי בסדרת הכתבות "כאילו בלעה אותם האדמה"

זמן צפייה: 11:19

עדי יעקבי נראתה לאחרונה בדצמבר 1996, כשהיא עוצרת טרמפים ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב. לאחר בילוי משותף עם אחותה התאומה שרית, הודיעה עדי שהיא הולכת לישון אצל חברה בנתניה, אלא שהיא מעולם לא הגיעה לשם.

"אף אחד לא ראה אותה עולה מרכב ואף אחד לא ראה אותה יורדת מרכב" מספר אביה יוסי.  המשטרה הודיעה כי כיוון החקירה הוא חטיפה, אך החוטפים, אם היו קיימים, לא יצרו קשר כדי לבוא בדרישות. "לא היה קצה חוט", הוסיף אביה.

היום נחשף בחדשות עשר כי שבועיים קודם לכן המשטרה פשטה על בית הספר בו למדה עדי, ועיכבה אותה לחקירה בחשד לעישון ג'וינט. היא הוחזקה מספר שעות ללא ידיעת הוריה, ולדברי אחותה יצאה משם נסערת ומבוהלת.

עדי שיתפה את אחותה כי היא חוששת, מכיוון שמסרה לחוקרים את שם האיש שסיפק לה את הסמים. "אני מפחדת שהוא יעשה לי משהו" סיפרה לשרית. לטענת המשפחה, כיוון החקירה הזה כמעט לא נבדק, במקום זאת הודלף לעיתונות כי היא התרועעה עם נערים שהשתייכו לכת השטן.

עדי יעקובי, נעדרת מאז 1996
עדי יעקובי, נעדרת מאז 1996 | צילום: חדשות עשר

שבועיים לאחר מכן, אותו אדם שבשמו נקבה עדי כסוחר שמסר לה את הסמים, ניסה להתאבד בקפיצה ממגדל דיזינגוף. המשטרה טענה אז כי בדקה את כיוון החקירה הזה, וגם בו לא מצאה קצה חוט.

כעבור שנתיים, נעצר עורך דין שהיה מקורב לבטי, אמה של עדי, בעקבות תלונת גרושתו כי איים עליה: "אעשה לך מה שעשיתי לעדי יעקבי". מעצרו הוארך אז 4 פעמים, והוא סירב לבצע בדיקת פוליגרף. גם אותו שיחררה המשטרה לאחר שמיצתה את החקירה. לימים התברר שאותו עורך דין עזב את הארץ וחזר לאחר שנים בשם אחר.

גם כיום, 21 שנים לאחר שנעלמה באמצע תל אביב, משפחתה עדיין לא ויתרה על המאמצים למציאתה. רק הזמן יאמר, אם בכלל, כיצד תסתיים הפרשה.

מטעם משטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל קיבלה על עצמה את הטיפול בסוגיית הנעדרים והאלמונים במדינת ישראל כמשימה בעלת חשיבות ורגישות מהמעלה הראשונה. כל העוסקים במשימה זו במשטרת ישראל מכירים בכך שמאחורי כל נעדר יש משפחה, קרובים וחברים ואנו פועלים מתוך אחריות ומחויבות. הטיפול בתיק נשוא פנייתכם לא פסק מעולם ובמהלך השנים בוצעו בו אין ספור פעולות חקירה וניסיונות לאתר קצה חוט שיוביל לפתרון התעלומה כאשר משטרת ישראל אינה חוסכת במשאבים ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגיים, הכלכליים והאנושיים העומדים לרשותה. בשל צנעת הפרט איננו מפרטים בדבר תיקי חקירה מתנהלים ונציין כי ככל שמתקבל מיידע בנושא הוא נבדק ומטופל בהתאם".