בתוך שנה: זינוק של 42% באלימות בבתי הספר

לאחר שרק הבוקר דווח על מקרה אלימות נוסף בין כותלי בית ספר תיכון בנתניה, המשטרה מדווחת כי אכן חל בשנה האחרונה זינוק במספר התיקים הנפתחים בגין אלימות בבית הספר, מ-1,331 בשנת 2021 - ל-1,889 בשנת 2022

זמן צפייה: 01:07

רק היום (ראשון) נדקר תלמיד תיכון נוסף בבית ספר תיכון בנתניה, וכעת המשטרה חושפת כי בשנה האחרונה, מאז שנת 2021, חלה עלייה של 42% במקרי האלימות בין כותלי בית הספר, כאשר בשנת 2021 נפתחו 1,331 תיקי חקירה בשל אלימות בבתי הספר, ובשנת 2022 זינק המספר כבר ל-1,889 תיקים.

כאמור הבוקר תלמיד בן 16 נדקר בבית ספר בנתניה, ופונה במצב קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לניאדו בעיר. חוקרי תחנת נתניה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח על אירוע הדקירה, וכעבור זמן קצר נעצר תושב העיר בן 16 בחשד למעשה, יחד עם תלמיד נוסף מבית הספר שנעצר גם הוא בחשד למעורבות באירוע. מבית החולים נמסר כי הנער סובל מפציעה קלה בירך בעקבות הדקירה, והוא מטופל בחדר הלם.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג הגיעה לבקרו בבית החולים, ומהעירייה נמסר: "עיריית נתניה מגנה וכואבת כל מקרה של אלימות ועושה כל מאמץ כדי למגר את התופעה. המקרה הנ"ל נמצא בחקירת משטרה ובטיפול משרד החינוך, מנהל החינוך וצוות בית הספר. התלמיד נפגע קל ופונה לקבל טיפול רפואי. מייד עם קבלת הדיווח, הגיעה ראש העיר, מרים פיירברג איכר לבית החולים לבקר את הנער ומשפחתו והבטיחה לסייע ככל שיידרש".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג מבקרת בביה''ח את הנער שנדקר בבי''ס
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג מבקרת בביה''ח את הנער שנדקר בבי''ס | צילום: דוברות לניאדו

אתמול פורסם במהדורת השבת תיעוד בו נראה תלמיד כיתה ח' בבית ספר באשדוד כשהוא מותקף באכזריות על ידי תלמיד אחר בשכבה, בעקבות סכסוך שהחל בין השניים ונמשך כמה ימים לפני האירוע. זה התחיל בגידופים ואלימות מילולית ברשתות החברתיות, והמשפחות של התלמידים ניסו להתערב ולפתור את הסכסוך, אך בכל זאת זה הסתיים בתקיפה האלימה בבית הספר.

כזכור, בשבוע שעבר נדקר נער בן 16 בבית ספר ברחובות. בעירייה טוענים כי היה ניתן למנוע את המקרה במידה והמשטרה הייתה פועלת בזמן, והערב פורסם במהדורה המרכזית כי גורמים עירוניים פנו למשטרה ומסרו לה פרטים אודות הנושא - אך שם בחרו שלא לפעול. המשטרה מסרה בתגובה: "לא הועבר דיווח בדבר כוונה לפגוע בקורבן".