משרד החינוך הודיע: "ביה"ס הווירטואלי" ייפעל החל משנה"ל הבאה

הפרויקט, המשלב מספר תוכניות שכבר פועלות במערכת החינוך, ייאפשר לתלמידים מכיתות ז' עד י"ב להשתתף בשיעורי תגבור דיגיטליים בהתאמה אישית וללא עלות. השיעורים יועברו על ידי מורים מומחים ובמקצועות שונים, בהם מתמטיקה, אנגלית ופיזיקה. השר קיש: "כל תלמיד יקבל הזדמנות שווה להצליח"

ילד לומד על מחשב
ילד לומד על מחשב | צילום: שאטרסטוק

משרד החינוך הודיע היום (ראשון) כי משנת הלימודים הבאה, תשפ"ד, ייפתח "בית ספר וירטואלי", בו יוכלו ללמוד כ-180 אלף תלמידים ותלמידות ברחבי הארץ, החל מכיתה ז' ועד כיתה י"ב. מדובר במערך משלים של שיעורי תגבור דיגיטליים בהתאמה אישית וללא עלות. לטענת המשרד, המהלך מגיע לאור תוצאות מוצלחות של ניסויים שהתקיימו במערכת החינוך, ולאור מגמה עולמית של פרסונליזציה בלמידה ושילוב למידה דיגיטלית ופרונטלית.

השיעורים יועברו בשפה עברית וערבית, בידי מורים ומורות מומחים במקצועות לימוד שונים, ובין היתר במתמטיקה, אנגלית ופיזיקה. השיעורים מותאמים לסגנונות למידה שונים ולקצב התקדמותו האישי של התלמיד. ההצטרפות לבית הספר הווירטואלי תתאפשר לכלל התלמידים המעוניינים ללמוד באופן דיגיטלי ומקוון, וכאמור ללא תשלום כספי.

בית הספר הווירטואלי
בית הספר הווירטואלי | צילום: דוברות משרד החינוך

עוד במסגרת בית הספר הוירטואלי, תלמידים בכיתות העתודה המדעית טכנולוגית אשר נפתחו השנה, יוכלו ללמוד באמצעותו ברמה כיתתית, קבוצתית ואישית. מדובר בתוכנית מצטיינים המתחילה בחטיבת הביניים וממשיכה לחטיבה העליונה ומאפשרת לתלמידים להתקדם במקצועות הריאלים, במטרה לחזק תלמידים ולאפשר להם הזדמנות שווה ללמוד מגמות הנדסיות מתקדמות בתיכון.

נציין כי מדובר בפרויקט שכולל איחוד מחדש של מספר תכניות שכבר פועלות במערכת החינוך - המקפצה, תיכון וירטואלי, ובנוסף יש גם תכניות וירטואלית ברשתות החינוך ברנקו וויס ואמית. בתקופת הקורונה משרד החינוך הקים רשת שידורים ממלכתית שלא צלחה, אך כעת נטען שהמוצר משודרג ונגיש לתלמידים. כל תלמיד יוכל למצוא את כל חומרי הלימוד במקום אחד, להשלים שיעורים שהחסיר, להתקדם עצמאית לפי הרמה שלו וגם להשתתף בתגבורים ייעודיים מותאמים.

בית הספר הווירטואלי
בית הספר הווירטואלי | צילום: דוברות משרד החינוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בישיבת הממשלה, ואמר כי דן עם שר החינוך יואב קיש על התוכנית: "אמרנו שמעבר למה שקורה בשעות הלימודים בתוך הכיתות, אנחנו רוצים להשתמש בטכנולוגיה האינטרנטית שהולכת ומתפתחת כדי להעניק חינוך מותאם לכל ילד וילדה. יהודים וערבים, חרדים וחילונים, כל ילד וילדה בישראל, תהיה להם את האופציה להעשיר את החינוך שלהם, באמצעות תכניות לימוד שבהן אנחנו לוקחים את המרצים והמרצות, המורים והמורות הטובים ביותר ותכניות הלימוד הטובות ביותר שיש לנו, ולהעמיד אותם לרשות ילדי ישראל והורי ישראל".

שר החינוך קיש אמר: "מדובר בבשורה אדירה עבור ציבור ההורים והתלמידים בכל רחבי הארץ. אני סבור כי מהלך זה יקל על ההוצאות הרבות איתם מתמודדים ההורים, אך חשוב מכך, יתן לכל תלמידה ותלמיד ללא קשר ליכולות הכלכליות של הוריו את האפשרות לקבל הזדמנות שווה להצליח בכל מקצוע בו יבחר. מחזקים את המתקשים ומעצימים את המצטיינים, זהו עוד צעד בדרך ליצירת מערכת חינוך מצוינת ועכשווית".

בית הספר הווירטואלי
בית הספר הווירטואלי | צילום: דוברות משרד החינוך

מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל התייחס גם הוא: "בית הספר הווירטואלי יזניק את מערכת החינוך קדימה כיוון שהוא מאפשר לנו להנגיש שירותי חינוך מתקדמים ושוויוניים לכלל התלמידים, בדגש על תלמידי הפריפריה ותלמידי החברה הערבית. באופן זה מערכת החינוך תצמצם את הפערים החברתיים ותאפשר הזדמנות שווה לכל תלמידה ותלמיד".