סגן ראש העיר י-ם: "למה צריך תקציב נפרד אם הלהט"ב נורמלים?"

בישיבת מועצת העיר שעסקה בשיפור תנאי הקהילה הגאה - אמר אריה קניג: "למה הם צריכים תקציבים נפרדים אם הם אנשים נורמלים?". יוני יוסף, חבר המועצה: "י-ם היא אחת מארבע ערי הקודש. יש פסיכולוגים ופסיכיאטרים. לא צריך יחס מיוחד". ראש העיר משה ליאון: "הייתי מעדיף שהדברים לא ייאמרו". יו"ר "התעוררות" אדיר שוורץ: "מילים חשוכות ונבזיות"

זמן צפייה: 02:12

סערה פרצה אתמול (ראשון) בישיבת מועצת העיר ירושלים סביב שיפור תנאי הקהילה הלהט"בית בבירה, כשאריה קניג, סגן ראש העיר, אמר: "אם הם אנשים נורמלים, למה הם צריכים תקציבים נפרדים"?. חבר מועצת העיר יוני יוסף הוסיף: "תושבי ירושלים לא מעוניינים בנושא. ירושלים היא אחת מארבע ערי הקודש. יש פסיכולוגים ופסיכיאטרים, לא צריך יחס מיוחד".

הדברים נאמרו לאחר שיו"ר "התעוררות", אדיר שוורץ, העלה הצעה לשלוח נציג רשמי מטעם העירייה למצעד הגאווה בירושלים, להכשיר נותני שירות באופן מותאם לצרכי הקהילה ולהתחייב לגינוי כל אלימות על רקע להט"בופובי. ראש העיר משה ליאון התנער מהאמירות ואמר: "הייתי מעדיף שלא יאמרו הדברים".

שוורץ תקף: "אלה מילים חשוכות ונבזיות שנאמרו על ידי חברי מועצה שאמורים לשרת את כל תושבי העיר. ההצעה שהעליתי אתמול בישיבת המועצה, נוגעת לדיני נפשות. היחס מלא השנאה והמילים המזעזעות שנאמרו, הן המשך ישיר של מדיניות שהביאה את ירושלים לתחתית מדד הגאווה. כשאלו חברי הקואליציה של משה ליאון - לא פלא שזה המצב של ירושלים, שרק לפני שמונה שנים ידעה את הרצח המזעזע של שירה בנקי ז"ל שהתבסס כולו על שנאה והסתה. הגיע הזמן שבירושלים יהיה מקום לכולם ולכולן".

בניין עיריית ירושלים
עיריית ירושלים | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו״ר השדולה הגאה בכנסת, ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), אמר: "אנחנו לא מקולקלים, לא חולים ולא צריכים טיפול רפואי או תיקון. אני מצפה מראש העיר ירושלים, משה ליאון‬⁩, לגנות את הדברים המזעזעים שנאמרו בנוכחותו מטעם סגנו. מחכה לצעוד בשבוע הבא במצעד הגאווה בירושלים שצפוי להיות הגדול בתולדות בירתנו".

בעקבות הדברים, הודיע "הבית הפתוח" כי יקיים "הפגנת חירום" היום ב-16:00 ברחבת כיכר ספרא בשל "דברי השנאה של חברי מועצת העיר ירושלים נגד הקהילה הגאה ותוך זלזול במערך בריאות הנפש".

חבר מועצת כיריית ירושלים יוני יוסף התייחס: "ירושלים היא אחת מארבעת ערי הקודש והקדושה מביניהן. הייתי מצפה מסיעת האופוזיציה שלא תבזה ישיבת מועצה חגיגית למרגלות הר הבית ובסמוך לכותל המערבי ותציע הצעות פופוליסטיות המנוגדות לאמונתם של רוב תושבי העיר יהודים, מוסלמים ונוצרים. בירושלים כל אדם מקבל את כלל השירותים העירוניים והרפואיים בלי קשר לזהותו ודתו. הרצון להפלות קבוצה מסויימת פסול ועל כך התקוממתי".

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי נפגש היום \עם ארגוני הקהילה הגאה, זאת לאור העלייה במקרי הלהט"בופוביה ולקראת ההיערכות לחודש הגאווה שיכלול עשרות אירועים ברחבי הארץ. בארגוני הקהילה הגאה הציגו למפכ"ל את כמות הדיווחים על מקרי האלימות והשנאה נגד להט״ב שהוכפלה בארבעת החודשים האחרונים מזו בשנה שעברה, ביקשו להרחיב את ההדרכות וההסברה לשוטרים בנושא להט״ב וכן לאפשר לאירועי הגאווה להיערך בתוואי המארגנים מבלי להערים קשיים ולהתייחס לכל איום שנשלח על רקע להט"בופובי - קלה כחמורה.

המפכ"ל אמר: "משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת ולהגן על כל אדם בשיוויוניות ללא כל הקשר למוצאו, דעותיו או זהותו המינית. כמדי שנה אלפי שוטרים יפעלו בחודש הגאווה, על מנת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של קהילת הלהט"ב במצעדי הגאווה הנערכים בכל רחבי הארץ. ביצענו הכשרות ייחודיות על מנת להקנות לשוטרים הכרות עם מאפייני הקהילה על מנת לאפשר להם לבצע את משימתם באופן מיטבי. אני מברך על המפגש ושיתוף הפעולה הפורה בין חטיבת הקהילות לנציגי הקהילה, חיבור לקהילה והתאמת שירותי המשטרה אליהם הינם ערובה להצלחה".