מורה בתיכון מקיף גילה בירושלים: "כמות ימי החופשה שלנו מוגזמת"

שלומית ראונר, החליטה לצאת נגד הזרם, ועל רקע חופשה נוספת באיסרו חג שבועות כתבה פוסט נגד כמות ימי החופשה של המורים

שלומית ראונר
שלומית ראונר | צילום: חדשות 2

במדינת ישראל ישנו פער עצום בין ימי החופשה של התלמידים בישראל לימי החופשה של ההורים, והדיון על קיצור ימי החופש מעורר תגובות נזעמות ברשתות החברתיות, מצד מורים ומורות שמתנגדים לקיצור ימי החופשה בישראל. למרות זאת, המורה שלומית ראונר, מתיכון מקיף גילה בירושלים, העזה ללכת נגד הזרם ועל רקע עוד יום חופש באיסרו חג שבועות, החליטה לתמוך בפומבי בקיצור ימי החופשה. "החלטתי לצאת מהארון כאן", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "אני נגד ימי החופשה המוגזמים שלנו, המורים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"גם במקצועות אחרים עובדים. לא פחות קשה, לא פחות שעות ובלי ארבעה חודשי חופשה בשנה", המשיכה בפוסט. "אף אחד לא צריך כל כך הרבה חופש. התרגלנו, זה כיף, אבל זה לא הוגן". בריאיון לתכנית "שש" עם עודד בן עמי אמרה כי יש לא מעט מורים שמסכימים עם הפוסט שעורר תגובות נזעמות מצד המורים. "אבל אני חושבת שהמורים מרגישים מקופחים ולא מתוגמלים מספיק ומתוך זה הם מנסים לשמור על הזכויות שלהם".

ראונר ביקרה את ההתמקדות של המורים בהגנה על ימי החופשה הרבים שלהם ואמרה שלדעתה יש להתמקד בשכר. "המורים אומרים דברים נכונים", הסבירה. "אני כתבתי שאם המורים יעבדו יותר הם יקבלו משכורת יותר גבוהה, אחת הסיבות שמסתכלים על המורים לא יפה זה החופשים הללו. כשדיברתי עם הרבה מורים הם אמרו שהם עובדים בדברים אחרים כדי להשלים משכורת, למה הם צריכים לעשות את זה?".

ראונר הדגישה כי אם המורים יעבדו במהלך חופשת הקיץ תהיה להם הזדמנות להשלים לתלמידים פערים: "אם אני נותנת לתלמידה ציון נכשל בסוף השנה, חודשיים וחצי אחר כך היא מתחילה עם אותו כישלון". היא התייחסה גם לתגובות הלא אוהדות לפוסט שפירסמה בפייסבוק. "אני מעריכה את עמיתיי למקצוע", אמרה. "אני לגמרי מבינה את הקושי".