עמוד האינסטגרם שמוקדש לשיימינג לבני נוער: "שכבה עם כל מודיעין"

עיריית מודיעין-מכבים-רעות פנתה לתושבים בעקבות עמוד בשם "מודיעין בידור" שהחל לפעול לאחרונה תחת מפעיל אנונימי, אשר מזמין בני נוער לכתוב פוסטים פוגעניים נגד ילדים אחרים - ומפרסם אותם באנונימיות. על נערה אחת נכתב שהיא "הכי זונה שיש, ירדה למישהו בכיתה יב' ועושה סמים", ועל נער אחר נכתב שהוא "חייב להפסיק להטריד בנות"

זמן צפייה: 01:34

עיריית מודיעין-מכבים-רעות פנתה היום (שבת) לתושבי העיר בעקבות עמוד אינסטגרם בשם "מודיעין בידור" שהחל לפעול לאחרונה תחת מפעיל אנונימי, אשר מזמין בני נוער לכתוב פוסטים פוגעניים נגד ילדים אחרים - ומפרסם אותם באנונימיות.

בני נוער רבים מהעיר החלו לשלוח הודעות שפורסמו תוך זמן קצר ב"סטורי" של העמוד, ובין היתר נכתב שם של נערה וצוין כי היא "הכי זונה שיש, ירדה למישהו בכיתה יב' ועושה סמים", ועל נער אחר נכתב שהוא "זיין לסבית". על נער נוסף נכתב שהוא "חייב להפסיק להטריד בנות", ואילו על נערה אחרת נכתב שהיא "שכבה עם כל מודיעין".

"הורים יקרים שבת שלום, אנו מתנצלים על הפנייה במהלך השבת", נכתב בהודעה מהעירייה ומהנהגת ההורים העירונית, "בשעות האחרונות החל לפעול עמוד ברשת החברתית אינסטגרם בשם ‘Modiin bidur‘ תחת מפעיל אנונימי המכיל אמירות חמורות ופוגעניות כלפי תלמידות ותלמידים מהעיר. העמוד מזמין את בנות ובני הנוער לכתוב פוסטים פוגעניים כנגד ילדים אחרים ומפרסם אותם באנונימיות. עם גילוי המקרה הוגשו תלונות רבות על העמוד באמצעות פניות הורים ופניית העירייה למוקד 105. כמו כן, העירייה פנתה למשטרת מודיעין, שאף היא פועלת בנושא".

תלמידי תיכון בירושלים
תלמידי תיכון (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90

עוד נכתב: "אנו מבקשים מכם, ההורים, לשוחח עם ילדיכם על האירוע, להסביר את המשמעות של האמירות הפוגעניות וחשיפת שמות ילדים ופרסומם ברשת וכן להסביר להם מה עליהם לעשות אם וכאשר ייחשפו לנוסחים דומים בעתיד. במקביל אנו יוצרים קשר מול חברת 'מאטה' הבעלים של אינסטגרם על מנת להסיר לאלתר את העמוד ואף למצוא את הגורם המפעיל אותו. אנו אף ממליצים לדווח על העמוד כפוגעני על ידי לחיצה על הלחיץ בדמות שלוש נקודות בראש העמוד מצד שמאל ולאחריו לחיצה על "דיווח או Report". בסיום תהליך הדיווח מומלץ לבקש גם חסימה של העמוד".

בהמשך נשלחה הודעה נוספת מטעם העירייה ובה נכתב: "אנחנו רוצים לעדכן כי ישנן פעולות לחסימת העמוד אולם מנגד מפעילי העמוד פתחו עמודים חדשים. אנו מבקשים את עירנותכם לקיומם של עמודים דומים וכמובן לדווח עליהם באינסטגרם ולמוקד 105 וכמו גם בעמודי העירייה בפייסבוק ובאינסגרם. אנו ממשיכים במעקב ונעדכנכם בהתאם".