משרד החינוך: אין מספיק תקציב למסיבות חנוכה בבתי"ס ובגנים

לפני כחצי שנה נמסר להנהגת ההורים הארצית כי המשרד יתחיל לממן את חגיגות החגים במוסדות החינוכיים, אך כעת מתברר כי מאחר שאין ממשלה - אין תקציב מספק לעריכתן. המשמעות: רוב המסיבות יבוטלו

זמן צפייה: 01:21

בחודש יולי האחרון, אחרי מאבק ממושך של הנהגת ההורים הארצית, הודיעו במשרד החינוך שמעתה הם יממנו את מסיבות החגים של התלמידים בבתי הספר ובגני הילדים.

כעת הודיעו במשרד להורים: אין ממשלה, אין מספיק מקורות תקציביים – ולכן רוב המסיבות יתבטלו. התקציב המלא לכיסוי הוצאות המסיבות הוא 53 מיליון שקלים, ובמשרד אומרים שיש 20 מיליון בלבד. המשמעות היא תקציב של שלושה שקלים ו-7 אגורות בממוצע לכל תלמיד למסיבה - תקציב לא ריאלי.

החוק לא מאפשר להורים עצמם לממן את המסיבות, מפאת ניסיון לשמור על שוויון, והמשמעות היא שרוב המסיבות צפויות להתבטל.

עוד בחדשות 13:

חשד לרצח בדרום: בת 70 נורתה למוות; בעלה נמלט ואותר לאחר מרדף

רכבת, אוטובוס, קארפול או נתיב רגיל: מי הגיע ראשון לתל אביב?

בית הדין הורה לבחון מחדש גירושם של שני ילדי עובדים זרים

משרד החינוך
משרד החינוך | צילום: בוצ'צ'ו (ארכיון)

בהנהגת ההורים הארצית התייחסו להודעה: "בניגוד להבטחות ועדת החינוך המיוחדת של משרד החינוך מהקיץ האחרון, לפיהן משרד החינוך יממן את סעיף המסיבות הכיתתיות ב-24 שקלים לתלמיד, מסתבר כי בפועל בחישוב ממוצע של 35 תלמידים בכתה - יעמוד תקציב המסיבות על 322 שקלים ו-35 אגורות. ועדת החינוך, ממשלת ישראל, נבחרי העם ומשרד החינוך הוליכו שולל את הכנסת, את הורי ישראל ולפני הכל -  את תלמידי ישראל ולימדו אותם שיעור חשוב - לממשלה - אין מילה. 20 מיליון השקלים שהוקצו לטובת תיקצוב המסיבות הם בדיחה עצובה וכמה עצוב שהבדיחה הזו היא על חשבון תלמידי מדינת ישראל״.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשנת הלימודים הנוכחית המשרד הקצה 20 מיליון שקלים לסבסוד המסיבות והקלה על נטל ההורים. בימים אלה אנחנו בוחנים את אופן חלוקת התקציב".