המורים זועמים: "מבחן הבגרות היה לא הוגן - משרד החינוך מנותק"

מורים ורכזים למתמטיקה הביעו תסכול מהבחינה שנערכה אתמול לתלמידי 3 יחידות: "השאלון היה קשה מדי ולא מותאם לרוח התקופה - במשרד החינוך לא מבינים את מצב התלמידים"

תלמידים נבחנים בבחינות בגרות
תלמידים נבחנים בבחינות בגרות (ארכיון) | צילום: חדשות 13

מורים ורכזים למתמטיקה הביעו הבוקר (שלישי) זעם בעקבות בחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה אתמול. לדבריהם, "שאלון הבגרות לתלמידי 3 יחידות לימוד היה קשה מדי, מתחכם, מאוד לא הוגן ולא מותאם לרוח התקופה. תלמידים מתוסכלים, יצאו בתחושה שנכשלו". עוד תקפו אנשי החינוך: "משרד החינוך מנותק לגמרי, לא מבינים את המצב של התלמידים".

בתוך כך, הנהגת ההורים הארצית גיבשה מתווה לפתיחת מערכת החינוך עם תום הסגר. ההורים דורשים כי מערכת החינוך תיפתח מייד עם היציאה מהסגר, ללא תעדוף של שכבת גיל אחת על פני אחרת ובכלל מוסדות החינוך, בהתאם לרמזור העירוני/בית ספרי.

עוד מציעים ההורים כי לא יותר מעבר של אנשי הוראה ותלמידים בין יישובים אדומים/כתומים ליישובים ירוקים/צהובים. לתלמידים אלו יינתן מענה כולל בלמידה מהבית. תלמידי החינוך המיוחד ונוער בסיכון ימשיכו לקבל מענה חינוכי וטיפולי ללא תלות בצבע הרמזור.

עוד בחדשות 13:

8,261 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 9.2% מהבדיקות חיוביות

שני צעירים נורו למוות ע"י שוטרים בטמרה – אחד מהם עובר אורח

הבגרות במתמטיקה, 2013
הבגרות במתמטיקה, 2013

אמש נערך אצל ראש הממשלה דיון לגבי אסטרטגיית היציאה מהסגר, ובו הוצג המתווה שמציע משרד הבריאות. בכירי מערכת הבריאות רוצים להבטיח שהיציאה תהיה זהירה, ומבקשים לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד', וכן י"א-י"ב, רק ביישובים ירוקים וצהובים. בערים כתומות אודמות – ייפתחו גני ילדים בלבד, וכיתות י"א-י"ב בכפוף לבדיקות שליליות.

לצד זאת, בכירים במשרד הבריאות הציגו תחזית קודרת בנוגע להשלכות פתיחת מערכת החינוך - ואמרו כי הם סבורים שפתיחתה תעלה את שכיחות המוטציה הבריטית באוכלוסייה מ-70% ל-90%.