יו"ר ארגון המורים: "במקום תוספת שכר - האוצר מציע להפחית שעות"

נמשכים המאמצים למנוע שביתה בתיכונים ב-1 בספטמבר: רן ארז אמר הבוקר כי "האוצר מפיץ בתקשורת ספינים לצורך יצירת דיס-אינפורמציה ובלבול בשורות המורים ובציבור הרחב, ולצייר את ארגון המורים כסרבנים". סמוטריץ': "לא מוכן להמשיך לזרוק כסף לפח"

השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים רן ארז
השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד שבמערכת החינוך גוברת ההערכה שארגון המורים ישבית את הלימודים בתיכונים ב-1 בספטמבר בשל אי-הסכמה עם משרד האוצר על תנאי השכר, ולקראת פגישת משא ומתן נוספת שתתקיים היום, אמר הבוקר (שני) יו"ר ארגון המורים רן ארז כי "לאחרונה משרד האוצר מפיץ בתקשורת ספינים לצורך יצירת דיס-אינפורמציה ובלבול בשורות המורים ובציבור הרחב, ולצייר את ארגון המורים כסרבנים. אין כל הצעה קונסטרוקטיבית ואין כל הצעה בנושא תוספת השכר למורים ופתרון בעיות - אלא ההפך הוא הנכון: האוצר מוסיף חטא על פשע ומציע לנו להפחית שעות שניתנות לתלמידים במקום תוספת שכר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בריאיון לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל: "אנחנו משקיעים המון בחינוך - והתוצאות שלנו הן נוראות ואיומות. רן ארז מבקש לשמר את הקיים ומונע שינויים במערכת. אני לא מוכן להמשיך לזרוק כסף לפח".

גם אתמול התקיימה פגישת משא ומתן, ובמשך כשלוש שעות לא נרשמה התקדמות משמעותית. במשרד האוצר לא מוכנים להגדיל את התקציב, ובמקום זה מוצעים "פתרונות" חלופיים אך לא רלוונטים, שאינם מקובלים על ארגון המורים. בין היתר, משרד האוצר הציע להקטין את היקף המשרה של המורים, להוסיף שעות פרונטליות, ולבטל שעות גיל, שנות אם ושעות חינוך - מה שיפגע במורים המבוגרים ובתלמידים עצמם.

Sybcs2van 0 0 666 1024 0 X Lar
הכרזה של ארגון המורים נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

יו"ר ארגון המורים רן ארז ביקש להגיע להסכמות עד 30 באוגוסט כדי לא להשאיר את התלמידים במתח עד הרגע האחרון. במוצאי שבת האחרונה הוא אמר בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" כי "תהיה שביתה ב-100%" והדגיש כי בארגון המורים "נערכים להשבתה של חודשים".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים הוסיף: "אני רוצה לומר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: מערכת החינוך הרוסה, היא הולכת ומידרדרת. חסרים 20% מתקני המורים, ורבים אחרים מלמדים מקצועות שהם לא אושרו ללמד; דוחסים תלמידים לכיתות כדי להתגבר על חוסר במורים. מורים רצים לשלם אלפי שקלים על שיעורים פרטיים, ופתאום נוצרים בישראל בתי ספר חצי-פרטיים - ששם ההורים יכולים לשלם; ובתי ספר שבהם ההורים לא יכולים לשלם. מערכת החינוך צריכה להדאיג כל אזרח והורה. אנחנו הפתרון, לא הבעיה".

הפגנת המורים
הפגנת המורים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סלע המחלוקת העיקרי בהשבתת מערכת החינוך קשורה לתוקף ההסכם והמסגרת התקציבית, בארגון המורים מוכנים להסכם עד 2025, ואילו במשרד אוצר רוצים "שקט תעשייתי" מאיומים ושביתות לחמש שנים לפחות. כרגע הפערים בין הצדדים מוערכים בכמיליארד שקלים. תוספת השכר הממוצעת שמציעים באוצר עומדת על כ-1,100 שקלים. בארגון המורים דורשים 2,000 שקלים בממוצע.