משרד החינוך בפנייה לארגון המורים: "צמצמו את ממדי השביתה"

פרסום ראשון: לאחר שארגון המורים הודיע על המשך העיצומים בתחילת השבוע, מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל פנה ליו"ר ארגון המורים רן ארז בבקשה לצמצם את היקף השביתה ולא לפגוע בטיולים השנתיים. בארגון דורשים תוספת של 30% לשכר המורים בחינוך העל-יסודי, ומתכוונים למנוע מתן ציונים ופעילות מחוץ לבתי הספר

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
כיתה ריקה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר שארגון המורים הודיע על המשך העיצומים בתחילת השבוע, מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל פנה הערב (שבת) ליו"ר הארגון רן ארז בבקשה לצמצם את היקף השביתה ולא לבטל טיולים. "מבקש ממך לצמצם את ממדי השביתה, ובמיוחד לאפשר את קיומם של הטיולים השנתיים לתלמידי כיתות י"ב", כתב צלאל במכתב. זמן קצר לאחר מכן החליט ארגון המורים להחריג יציאות לטיולים וסיורים לכיתות י"ב בלבד החל ממחר.

"משרד החינוך ואני באופן אישי, שותפים אמיתיים וכנים לצורך בהעלאת שכר המורים. כידוע לך, אנו פועלים במרץ לקידום הנושא, ואף רואים התקדמות בהקשר בעת האחרונה", כתב מנכ"ל המשרד. צלאל ציטט במכתבו פנייה של תלמיד כיתה י"ב מרחובות, שחושש מביטול של הטיול השנתי לאילת.

על פי צלאל כתב התלמיד: "שכבתי ואני חייבים את עזרתך מחר, יום א, תוכננה השכבה לצאת לטיול השנתי, האחרון, המיוחל לו מחכים 12 שנים כל תלמידי מערכת החינוך. הטיול לאילת". עוד כתב התלמיד: "שכבת י"ב, שכבת הקורונה, שכבה ללא קשרים חברתיים נרחבים בין תלמידי השכבה כי למדנו לגמרי בזום. שכבה שלא יצאה למסע לפולין, שכבה שלא היה למסע ישראלי. השכבה שנדפקה".

יוזכר כי לאחרונה מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל הצליח להביא התקדמות במשא ומתן והצעה קונקרטית ממשרד האוצר. עם זאת, כרגע יש מרחק בין הצדדים ולכן ארגון המורים נוקט עיצומים

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נזכיר כי ארגון המורים הודיע כי הוא דורש תוספת של 30% בשכר לכלל המורים בחינוך העל יסודי, זאת כדי לשפר את איכות הבאים להוראה בחינוך העל יסודי ובכך להיטיב עם התלמידים. "הצעד הראשון במאבק הנו הנחייה למורים שלא לקיים שום פעילות עם תלמידים מחוץ לכתלי בית הספר החל מיום ראשון הקרוב. הדבר כולל: אי מתן ציונים, אי יציאה לפעילויות כלשהן מחוץ לכתלי בית הספר כגון: טיולים, מסעות, הצגות תחרויות, תאטראות ועוד", נמסר מהארגון.

יו"ר הארגון רן ארז טען: "משרד האוצר מחריב את החינוך העל יסודי והגיש הצעה מבזה שפוגעת במורים ובתלמידים. כנראה שאצלם הגרוש חשוב יותר מאיכות החינוך. לא נאפשר זאת. אנו מחדשים את המאבק ונחריף אותו עד לכדי שביתה כללית, מורי העל יסודי אינם הפקר".