כיצד יושפעו כלכלית בעתיד הישראלים שהוצאו לחל"ת?

מאות אלפי שכירים שהוצאו לחל"ת יגלו בעוד שנים שלא נשאר להם הרבה בקרנות הפנסיה. בטווח הקצר סגירת המשק הייתה מהלך חכם, אך כלכלנים משוכנעים שזה צעד מסוכן ומזהירים מהנזק העתידי • חלק ב'

זמן צפייה: 08:20

המסך שירד על עולם הבידור החשיך גם את עולמו של נועם, המתופף של להקת "טיפקס". איש חיי הלילה מצא את עצמו פתאום מבלה ימים שלמים בבית. "ביום אחד מצאתי את עצמי בבית בלי שום מקור פרנסה. לא ידענו כמה זה הולך להיות חמור וזה לא נעים בגיל כזה פתאום להגיע לפחד שאתה לא יודע איך אתה תשלם את החשבונות של הבית", סיפר.

אשתו של נועם, צאלה, סיפרה כי היא כעת היא דואגת יותר לחשבונות הבית, אך חיים בצמצום הם לא פתרון להוצאות גדולות יותר, כמו משכנתא על הדירה שרכשו והלוואה לעסק של נועם. הזוג החליט להקפיא את התשלוממים לבנק והפכו לחלק ממגמה רחבה - אחד מכל ארבעה ישראלים הקפיא בשלושת החודשים הראשונים לפרוץ משבר הקורונה את המשכנתא שלקח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זוהר: לא היה שום איום על היועמ"ש – אמרתי מה אני מקווה שיקרה

ד"ר אלרעי: הקבינט הפר עקרונות מאסטרטגיית היציאה שבנינו

האב שבנו עבר התעללות יוצא להגנת הגננת: "שלא תישפט כמפלצת"

משפחה צעירה
משפחה צעירה | צילום: צילום מסך

מנגד, למורן ותומר מכפר יונה דווקא אין בעיה עם המשכנתא, הם רכשו דירה והחזר המשכנתה מכוסה בתשלום השכירות שהם מקבלים עבורה. אבל הבעיה שלהם היא שכמעט כל העבודות הזמניות התפוגגו להן, ואיתן גם הפרנסה. שני בני הזוג לא עובדים, לאחר שהוצאו לחל"ת.

מקובל לחשוב שהמדינה פעלה מהר ונכון כדי לתת מענה למי שנפלט מהעבודה. קראו לזה "חל"ת", ומאות אלפי ישראלים הוצאו אליו בכפייה. בטווח הקצר זה אכן היה כנראה צעד חכם, אך הפרופסר ירון זליכה משוכנע שזה צעד מסוכן, שהישראלים ישלמו עליו בעתיד בחשבונות הפנסיה שלהם.