בשל המחסור במורים: משרד החינוך יכשיר תיכוניסטים בהרצליה להוראה

פרסום ראשון: בשל המחסור במורים, במשרד החינוך יחלו בתוכנית ניסיונית בשיתוף עיריית הרצליה ומכללת לוינסקי להכשרת תלמידי תיכון מצטיינים ללימודי תואר ראשון ותעודת הוראה - מכיתה י' ועד י"ב. כל הפרטים

בית ספר תיכון תלמידים כיתה ילדים נוער. פחות חופש, יותר כסף למשק
תלמידי תיכון, אילוסטרציה | צילום: פלאש 90 Yonatan Sindel

פרסום ראשון: עיריית הרצליה, בשיתוף מינהל עובדי ההוראה במשרד החינוך ומכללת לוינסקי ,הודיעו הבוקר (חמישי) על פיילוט למסלול אקדמי לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה - כבר במהלך הלימודים בתיכון. זאת בשל הצורך בהרחבת מספרי המורים בעיר, על-פי הפיילוט שאושר, תלמידים מצטיינים שיעברו את ועדת הקבלה יחלו את לימודיהם באקדמיה. יצוין כי במערכת החינוך חסרים כ-4,500 מורים לקראת שנת הלימודים הבאה.

לפי התוכנית, התלמידים המצטיינים יוכלו להציג את מועמדותם ולאחר ועדות קבלה, מעמדם יהיה כסטודנט מן המניין והם יתחילו את לימודיהם לתואר ראשון מכיתה י' ועד י"ב. הלימודים יתקיימו יום בשבוע יחד עם סטודנטים לתואר ראשון במכללת לוינסקי. בתום השנה השלישית צפוי שירותים הצבאי להידחות, אך מדובר בצעד שנמצא בבדיקה מול צה"ל - לטובת לימודי סטאז'. בתום שנת הסטאז' הם יגויסו לצבא.

כמו כן, משרד החינוך יממן את שכר הלימוד למשך ארבע שנים במתכונת של הלוואה מותנית, ובתום השירות הצבאי יחויבו המסיימים לתואר ראשון ללמד בבתי הספר בהרצליה לפחות שנתיים. מדובר בפיילוט שייבחן לקראת הרחבתו לערים נוספות בארץ.

משרד החינוך
משרד החינוך

עו"ד אהוד לזר, מנכ"ל עיריית הרצליה, בירך על היוזמה ואמר כי מצוקת כוח האדם במערכת החינוך היא בעיה לאומית שמסכנת את עתידה של מדינת ישראל. עיריית הרצליה חרתה על דגלה את קידום תחום החינוך ואנו עושים הכל על מנת לשמור על מערכת חינוך גבוהה ואיכותית בעיר. העירייה יוזמת פתרונות יצירתיים ופורצי דרך על מנת לגייס לשורותיה אנשי חינוך רבים וטובים למען עתיד ילדינו".

ד"ר יעקב נחום, סמנכ"ל וראש מנהל החינוך, יוזם התכנית: "המחסור והמצוקה במורים ובעיקר המחסור בעתודה להוראה באקדמיה בטווח הקצר והבינוני עלולים לרסק את מערכת החינוך ולפגוע בחוסנה החברתי, הכלכלי והביטחוני של מדינת ישראל. היוזמה הינה צורך קיומי למדינה והתגייסותו של משרד החינוך מבורכת.. אני שמח שכולם תמימי דעים בנחיצותו של המיזם".