בעקבות פוסט בפייסבוק: איתרה ילד ששלח לה מכתב כשהייתה חיילת

אילנה בוליין כתבה שהמכתב, שהיה מיועד ללוחם והגיע אליה במקרה לפני 10 שנים, ריגש אותה עד דמעות. הילד, כיום סטודנט, קרא את הפוסט והבין שמדובר בו: "אין לי מילים, יש לי בעיקר דמעות"

חיילים
חיילים | צילום: רויטרס

אילנה בוליין פרסמה אתמול (רביעי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו היא מספרת על מכתב שקיבלה מתלמיד בית ספר בשם עודד אוחנה לפני עשר שנים כשהייתה חיילת, ושמרה אותו עד היום. מכתב שלדבריה, היה מיועד ללוחם, והגיע אליה בטעות. בעקבות הפוסט, מצאה בוליין את אוחנה, שכתב בתגובה בחשבון הפייסבוק שלו: "אחד הדברים הכי מטורפים שקרו לי בחיים. אין לי מילים, יש לי בעיקר דמעות".

"לפני 10 שנים, מתישהו במהלכו של קורס בבה"ד 7, הביאו המפקדים למגורים שלנו ארגזים של משלוחי מנות שילדים ובני נוער הכינו בבתי הספר", כתבה בוליין, "היינו נורא מבולבלות מדוע אנחנו, ג'ובניקיות, מקבלות משלוחי מנות שמיועדים לחיילים לוחמים. 'עודפים, הכינו יותר מידי', הייתה התשובה האדישה שנמסרה לנו. איזה עודפים? איך יכול להיות שיש 'יותר מידי' משלוחי מנות ללוחמים? בהתחלה התנגדנו אבל מכיוון שלא היה דבר שיכולנו לעשות כי המפקדים לא שיתפו פעולה, פתחנו את האריזות".

"במשלוח מנות שקיבלתי היה מכתב", המשיכה בוליין, "בהתחלה חששתי לקרוא אותו כי בכל זאת משלוחי המנות בכלל לא מיועדים לנו, מרגיש קצת לא נעים לקרוא מכתב שמיועד לחייל קרבי. קיוויתי שמדובר בציור חמוד של ילד מהיסודי ובזה זה יגמר. 'לצערי' היה מדובר במכתב שריגש אותי עד דמעות. כל כך התביישתי שמכל האנשים שיכלו לקבל את המכתב הזה, דווקא אני קיבלתי אותו".

"מכל האנשים שהיו זקוקים לעידוד הזה, למילים היפות האלו, אני קיבלתי אותו. שמרתי את המכתב 10 שנים. אני קוראת אותו כל יום זכרון ובוכה כמה דקות.

סיפרתי לאנשים בודדים בלבד כי המכתב הזה מבחינתי הוא סוג של שיחה אינטימית בין אותו נער לכל הלוחמים שיכלו לקבל את המכתב הזה במקומי. שיחה בין נער צעיר וכל החיילים שהוא חשב עליהם בהערצה. עודד אוחנה, אני מצטערת שלא הייתי החייל שרצית שיקבל את המכתב שלך".

במכתב המרגש של אוחנה נכתב: "תראה, אני לא מכיר אותך, לא יודע מי אתה, לא ראיתי אותך אף פעם. אני אפילו לא יודע אם תקרא את זה, אבל דבר אחד אני בטוח יודע. אומץ ותעוזה כמו שלך, וכמו שיש לך כרגע, לא היו לי בחיים.

מכתבו של עודד אוחנה
מכתבו של עודד אוחנה | צילום: החדשות 13
מכתבו של עודד אוחנה
מכתבו של עודד אוחנה | צילום: החדשות 13

"אני אף פעם לא הייתי חייל, אבל אחיי הגדולים כן, ומהסיפורים הלא מעטים שרצים בבית, שמעתי דבר או שניים על הצבא. אני יודע שקשה, שמעייף, שהספקות רצים לך מול העיניים, שאתה מתגעגע לחיים הפרטיים שלך, לחברים ולמשפחה, ולכן היה קשה לי למצוא איזשהו עידוד, משהו שיחמם לך את הלב, משהו שונה שיעשה לך טוב מבפנים".

"כל מה שאני יכול לאחל לך זה את התמיכה שלי, תמיד תדע שיש אנשים שיעריכו את המעשים שלך, וכל מה שנותר לי להגיד לך זה שתשמור על עצמך. ניסיתי לעשות את המכתב הזה מיוחד, מקווה שהצלחתי לחמם משהו שם בפנים".

כאמור, בעקבות השיתופים הרבים ברשת החברתית, הפוסט המרגש הגיע לעודד אוחנה.