הסתדרות המורים חזרה בה עקב בקשת האוצר: אין להתנדב בל"ג בעומר

האוצר פנה למזכ"לית הארגון בבקשה לקיים לימודים בחג חרף העובדה שמדובר ביום חופש, כדי לשמור על רצף הפעילות. בתגובה, נסוגה בן דויד מקריאתה הקודמת - והנחתה את הגננות לא לעבוד ביום זה

זמן צפייה: 00:42

מגפת הקורונה: מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הודיעה היום (שישי) כי תנחה את הגננות שלא להתנדב לעבוד בל"ג בעומר - ובכך חזרה בה מקריאתה מוקדם יותר היום, שבה הוחלט לאפשר לגננות שמעוניינות בכך להפעיל פעוטונים. זאת, בעקבות פניית משרד האוצר להסתדרות - בבקשה לשמור על רצף הלימודים במוסדות החינוך בל"ג בעומר.

"בניגוד לאמור במכתבך, החל מ-19 באפריל חזרו עובדי ההוראה מחופשת הפסח המקוצרת והמשיכו בהוראה בהיקף מלא על פי הנחיות משרד החינוך", כתבה בן דויד לבכיר במשרד. "האמור במכתבך לחלוטין לא מקובל עלינו, ולכן אנחה את הגננות שאין לבצע את ההתנדבות בל"ג בעומר. לוח ההוראה והחופשות יישאר כפי שהיה בהסכמים והסדרים שקיימים, ולא נאפשר ניצול לרעה של משבר הקורונה כדי לשנות אותו מעבר לאמור בהסכם הקיבוצי שנחתם".

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

כאמור, מוקדם יותר היום פנה משרד האוצר למזכ"לית הסתדרות המורים, בבקשה לשמור על רצף הלימודים במוסדות החינוך בל"ג בעומר. כידוע, למרות שהתלמידים חזרו לבתי הספר רק השבוע מזה שבועות רבים ששהו בבית בשל התפרצות מגפת הקורונה - גם השנה, כבכל שנה, לא צפויים להתקיים לימודים בל"ג בעומר.

"יום שלישי הקרוב יחול ל"ג בעומר אשר בשנה רגילה, בדרך כלל, נקבע כיום חופשה בלוח החופשות שמפרסם מנכ"ל משרד החינוך", כתבו באוצר. "כידוע, השנה איננה שנה ככל השנים. הן, משום שהחגיגות לא צפויות להתקיים במתכונתן המסורתית לאור הנחיות משרד הבריאות, והן, ובעיקר, משום שחלק מילדי כיתות א' עד ג' שבו אך זה עתה לספסלי הלימודים בשגרת לימודים מיוחדת לאור הנחיות משרד הבריאות". באוצר הזכירו גם את ילדי הגנים הצפויים לחזור, בחלקם, רק ביום ראשון הקרוב.

הסגן הבכיר לממונה על השכר משה בכר, החתום על המכתב, כתב לבן דוד: "אני מאמין כי גם את, כמונו, וכמו הקולות הרבים שעולים מן השטח, מבקשת להמשיך את הרצף הלימודי החיוני בשבוע הבא, ואני משוכנע שנוכל להגיע להסכמות בנושא זה". באוצר הציעו כי השנה הלימודים יתקיימו כסדרם, בכפוף להוראות משרד הבריאות, ויום זה יילקח בחשבון כאשר הצדדים ידונו על התקופה שבה לא התקיימו לימודים במוסדות החינוך מאז החלה התפרצות מגפת הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין המתים מקורונה עלה ל-245; יותר מ-11 אלף החלימו עד כה

פעיל השמאל שקרא לפגוע ביאיר נתניהו נחקר באזהרה

האוצר יעניק ערבות להלוואות "ארקיע" ו"ישראייר" כדי שלא יקרסו

מדורה
מדורה | צילום: shutterstock

מוקדם יותר היום הסתדרות המורים קראה לגננות שמעוניינות להפעיל את הגנים בהתנדבות בל"ג בעומר לעשות זאת. זאת, לאחר שקיבלה פניות רבות מגננות שביקשו לאפשר להן לעבוד חרף העובדה שמדובר ביום חופש.

"בימים האחרונים קיבלנו מכן פניות רבות, שבהן הובע רצון להתנדב בל"ג בעומר ובכך לייצר לילדי הגנים רצף חינוכי ותחושה של ביטחון ושגרה", כתבה הסתדרות המורים. "אנו רואות ברצון זה יוזמה אצילת וברוכה, המעידה על מחויבות עמוקה לילדי הגנים ולמדינת ישראל. לכן, לאור נסיבות מיוחדות אלו, אנו קוראות לגננות שרוצות ומוכנות לסייע לתלמידים, לבוא ולהתנדב במהלך חופשת ל"ג בעומר".

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock