נחתם הסכם שכר חדש: המסגרות לאנשים עם מוגבלות לא ישבתו

משרדי האוצר והרווחה הודיעו על חתימת הסכם שבמסגרתו יוענקו מיליוני שקלים לצורך חיזוק מעמד המטפלים בישראל ויצירת מערך הכשרות ייעודי לתחום, שיאפשר למטפלים שיעברו את ההסמכות תוספות משמעותיות בשכר. שר הרווחה יעקב מרגי: "פריצת דרך של ממש"

משרדי האוצר והרווחה הודיעו היום (חמישי) על הכרה בטיפול באנשים עם מוגבלות כ"מקצוע בעל מעמד מיוחד המצריך הכשרה בסיסית". המשמעות: מיליוני שקלים יוקצו לטובת חיזוק מעמד המטפלים, תוך יצירת מערך הכשרות ייעודי לעוסקים בתחום - שיאפשר להם תוספת שכר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר חתימת ההסכם: "ההסכם היום הוא אבן דרך משמעותית בהכרה שלה אנו מחויבים כחברה כלפי אנשים עם מוגבלויות. מדובר בתוספות משמעותיות לשכר המטפלים וזו בשורה של ממש. אני מודה לסגנית שר האוצר מיכל וולדיגר על ההובלה וההסכם ועל קידום מדיניות חברתית חשובה במשרד האוצר. תודה לשר הרווחה יעקב מרגי ולכלל הגורמים הנוגעים בדבר. נמשיך לדאוג לכל אזרחי ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, ציין כי "ההסכם הוא פריצת דרך של ממש. לאחר שנים ארוכות שבהן שכר המטפלים נשחק, אנו מסדירים את המקצוע החשוב של תומך באדם עם מוגבלות כפרופסיה, יוצרים מסלולי קידום ונותנים תוספת שכר משמעותית אשר תהפוך משרות אלו לאטרקטיביות. ההסכם מתווסף לתוספות נוספות שיינתנו לתחום המוגבלות במסגרת חוק שירותי הרווחה. מדובר בבשורה משמחת לקהילת אנשים עם מוגבלות בישראל, קהילה שנמצאת בליבת העשייה של משרד הרווחה".

שר הרווחה יעקב מרגי
שר הרווחה יעקב מרגי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר, שהייתה אמונה על המשא ומתן אמרה: "ההסכם הזה מביא לידי ביטוי את התפיסה החברתית העמוקה שלנו. מי שעובדים עם אוכלוסיות המתמודדים עם מוגבלות מקבלים היום חיזוק רציני מאוד. אנחנו משדרגים את השכר שלהם, מעניקים להם מעמד ופרופסיה. המטופלים זקוקים ליציבות וההסכם הזה ישאיר את העובדים בתחום. זו תוכנית רחבה ומצוינת ואני שמחה שהמאמצים שהשקענו נשאו פרי".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני, הוסיף כי "ההסכם החדש יגדיר לראשונה את התחום המקצועי החשוב של תמיכה באנשים עם מוגבלות ומעבר לתוספת השכר ולכבוד המקצועי שיזכו לו העוסקים בתחום, ההסכם יאפשר גם לנו במשרד הרווחה לחזק את שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות בעובדים שהוכשרו לתפקיד, מתוגמלים כראוי ורואים שליחות בעבודתם".