בית הדין קבע: תחודש חלוקת ציוני המגן לתלמידי התיכונים

בית הדין לעבודה קבע כי המורים ימסרו לתלמידים מידית את ציוני המגן ואת המחברות עם ההערות, וכן הם ידווחו למשרד החינוך. במקביל - הצדדים ייכנסו להליך גישור. כמו כן, לאחר שארגון המורים פתח בעיצומים משרד האוצר ניסח הצעה חדשה, גבוהה בכ-1,500 שקלים מזו הקודמת. בנוסף, כוללת ההצעה גם עוד כ-850 שקלים עבור כל מורה

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
תלמידים בכיתה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בית הדין לעבודה, שדן בסכסוך בין ארגון המורים למשרד האוצר, קבע היום (שני) כי המורים ימסרו לתלמידים מידית את ציוני המגן ואת המחברות עם ההערות, וכן הם ידווחו למשרד החינוך. במקביל - הצדדים ייכנסו להליך גישור. "לאחר ששמענו בהרחבה את הצדדים אנו מאמינים שבאי כוח הצדדים יקדמו את המו"מ בתקווה לפתרון מוסכם", קבעו השופטים. "לאור זאת קבענו דיון ל-30 במאי על-מנת לבחון התקדמות המו"מ. לאחר שבחנו את הנושא אנו סבורים כי בשלב זה יש להורות על הזנת הציונים ממחשב בית הספר למחשב משרד החוץ, אנו מורים כי לא יעשה בנתונים אלה כל שימוש עד להחלטה אחרת של בית הדין".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מסר: "אני שמח לבשר שהעיצומים של ארגון המורים יופסקו מיידית ותיפסק הפגיעה בתלמידי ישראל שיקבלו את ציוני המגן, יוכלו להגיש ערעור ולסיים את שנת הלימודים כסדרה. יחד עם זאת, אפשר בית הדין למורי בתי הספר העל יסודיים להמשיך במאבקם על תנאי העסקתם ושכרם".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר מצידו: "פעם נוספת המעסיקים ונציגי הממסד הממשלתי והשלטון המקומי יצאו מבית הדין הארצי לעבודה עם כל תאוותם בידם. עוד פעם המורים אולצו על ידי בית הדין להפסיק את מאבקם הצודק למען שיפור שכרם ותנאי עבודתם. בית הדין הארצי לעבודה תרם בדרך זאת למשרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי להמשיך לקפח את זכותם הבסיסית של עובדי ההוראה להאבק על שיפור שכרם ותנאי עבודתם. ובכך לקדם את מערכת החינוך על תלמידיה, ביום הזנ לא רק המורים צריכים להיות עצובים אלא גם ההורים והתלמידים בבחינת: ״את נפשי הצלתי כעת״ ואחריהם המבול

כמו כן, בעקבות עיצומי ארגון המורים במאבק על שכרם, משרד האוצר מסר הבוקר כי על-פי ההצעה המעודכנת כפי שהוצגה לארגון המורים בשבוע שעבר בהבשלה מלאה של ההסכם שכר מורה יתחיל ב-10,000 שקלים למורים בעלי תואר ראשון ו-10,900 שקלים לאלו בעלי תואר שני - תוספת של מעל ל-1,500 שקלים מהההצעה הקודמת, לדבריהם. בפעימה הראשונה, בחודש ספטמבר הקרוב, יעלה שכרם ל-9,099 שקלים ו-9,952 שקלים בהתאמה.  כמו כן מסר משרד האוצר, יינתנו תוספת שכר לכלל המורים שאינן פוחתות מסכום של 850 שקלים בהבשלה מלאה של ההסכם.

"לנוכח ההצעה המכבדת והמפורטת, שמותאמת לצרכי מערכת החינוך ולהיקפם של הסכמי השכר האחרים שנחתמו בתקופה האחרונה, צר לנו שארגון המורים ממשיך את הפגיעה בתלמידים", נכתב בהודעת המשרד. "משרד האוצר קורא לארגון המורים להפסיק את הפגיעה הכבדה בתלמידי התיכון רגע לפני תקופת הבגרויות ולהגיע לשולחן המשא ומתן מתוך רצון אמיתי להגיע להסכם שכר ראוי וטוב עבור מערכת החינוך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304241224' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת התלמידים נגד העיצומים במודיעין' poster='' kid='1_grnnay60' duration='']

מארגון המורים נמסר כי הם דורשים 12,000 שקלים למורה מתחיל, ולא 10,000 כפי שהציעו במשרד האוצר.

תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות
תלמידים נבחנים בבחינת הבגרות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביום רביעי האחרון, הנהגת ההורים הארצית הודיעה היום כי תגיש עתירה לבג"ץ אם לא יועברו לתלמידים ציוני המשוב והמגן לקראת הבגרויות המתקרבות - שיחלו בעוד פחות משבועיים. בנוסף, בכמה תיכונים ברחבי הארץ תלמידי התיכון השביתו את הלימודים במחאה על אי-מתן ציונים ומשובים כבר חודשיים.