עשרות אנשי חינוך מוחים מול הכנס הלהט"בופובי: "יש פיות שראוי לסתום"

כנס "אבן ישראל" נערך בירושלים על אף הביקורת, ולמרות שמשרד החינוך הודיע כי המורים שישתתפו בו לא יקבלו בגינו גמול השתלמות. המפגינים קוראים למשרד החינוך ולרשויות המקומיות למנוע כל פעילות של העמותה במסגרת החינוך הממלכתי. "לא ניתן לזרם החרדלי הקיצוני להוביל תפיסות אסורות ופסולות לתוך חדרי הכיתה"

זמן צפייה: 00:10

כנס "אבן ישראל ה-3" לאנשי חינוך, שעלה לכותרות מפני שהוא כולל תכנים להט"בופוביים וכי הוצג כהשתלמות למורים, התקיים היום (שלישי) בירושלים. מספר אנשי חינוך הפגינו בכניסה לכנס, בשל תוכן ההרצאות השנוי במחלוקת. עו"ד איתמר קרמר, מנהל משמר החינוך הממלכתי, מסר: "לא ניתן למיעוט של המיעוט, לזרם החרדלי הקיצוני, להוביל תפיסות אסורות ופסולות לתוך חדרי הכיתה. ואם הם טוענים שזו סתימת פיות, הם צודקים לגמרי. יש פיות שראוי לסתום, ויפה שעה אחת קודם".

נזכיר, כי זמן קצר אחרי פרסום חדשות 13 אודות כנס "אבן ישראל ה-3" במשרד החינוך מיהרו להתנער ממנו, בשל זעם שניצת בקהילה הגאה ובמערכת הפוליטית: לפי תוכניית הכנס, מתוכננות הרצאות של ארגון חוסן - המפנה להט"בים לטיפולי המרה תחת הכותרת "משיכה או בחירה", דיון על "הסכנה באידיאולוגיית הטרנס ופאנל על "תפקיד המחנך בהתמודדות עם נטיות הפוכות".

ההזמנה לכנס
ההזמנה לכנס

במשרד החינוך, כאמור, מסרו: "תוכן הכנס לא אושר על-ידי הגורמים הרלוונטייים במשרד החינוך. משנתגלתה הטעות הובהר כי עד לבדיקת התוכן ואישורו - הכנס לא יוגדר כמוכר לגמול השתלמות". יצוין כי בערוץ 7 פורסם כי היכל התרבות באריאל -שם היה אמור להתקיים חלק מהכנס - סירב לקיים את הכנס לאחר שהתבררו תכניו.