דיון מיוחד בכנסת בעקבות רצח הנערה: "ניצול מיני שפל"

לאחר שהובאה למנוחות ליטל יעל מלניק, שלפי החשד נרצחה על ידי איש צוות בבית החולים הפסיכיאטרי בו אושפזה, בכנסת התקיים דיון מיוחד בהשתתפות נציגי המשרדים. "דברים יכלו להתנהל אחרת"

זמן צפייה: 02:17

דיון דחוף התכנס היום (שלישי) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בעקבות רצח ליטל יעל מלניק שהובאה אמש למנוחות. בדיון השתתפו חברי כנסת מכמה סיעות וכן נציגים ממשרד המשפטים ומשרד הרווחה ונציבת תלונות ילדים במסגרות חוץ ביתיות.

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום כי "מאז שקבענו את הדיון התחילו להגיע סיפורים ומקרים קשים שמעידים על בעיות בתחום הזה, כאלה שחייבים לתת עליהם את הדעת". חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה הוסיפה לע הרצח כי "בכל יום שעובר אנחנו מגלים עוד פרטים על הרצח הנורא, שמצביעים על כשל גדול שנמשך לאורך שנים וטואטא מתחת לשטיח, איפה היו כולם? יש פה המון סימני שאלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסלה עתיקה: תא שירותים מימי בית ראשון התגלה בירושלים

עסקאות נשק וחיסולים לאור יום: כך עלו שוב ארגוני הפשע בישראל

הירידה ממשיכה: 505 חולים קשים, מחצית מהנדבקים מתחת לגיל 18

Calvrd
חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום | צילום: ערוץ כנסת

חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית אמרה: "מדברים על מערכת יחסים עם אדם שמבוגר ממנה בעשרות שנים – איזה מערכת זוגית? מדובר פה בניצול מיני שפל ונורא. לצערי אני מכירה לא מעט מקרים שלא הסתיימו במוות, אבל פנו למנהלי מחלקה הם נפנפו את המקרה בטענה שזה חוקי או שהילדים מדמיינים פגיעה בגלל המחלה או הקשיים הנפשיים. מדובר בדבר אסור בתכלית האיסור, ניצול נפשי ומיני חמור".

עו"ד לידיה רבינוביץ, מנהלת מערך "עו"ד משלי" של משרד המשפטים, המייצג בני נוער בהליכים משפטיים אמרה כי "ליטל יעל הסכימה לאשפוז ולכן לא ליווינו אותה לצערי, אני חושבת שדברים יכלו להתנהל אחרת. הפיקוח שיש במשרד הרווחה הוא גם עדן לעומת מה שקורה במחלקות לבריאות הנפש. זה עולם אחר".

בוועדה נכחה גם מנכ"לית המועצה לשלום הילד ורד וינדמן שהוסיפה: "מדובר בנערה שהייתה במערכת בריאות הנפש במקום שבו כבר ביקשנו בעבר לקיים ועדת בדיקה על מקרה אחר שהתרחש בו, ושם הוגש לאחרונה כתב אישום על תקיפה מצד מאבטח. מדיניות, נהלים ותקנות נכתבים היום בדם של ילדים. זה צריך להיפסק".