אחרי שזומן לבירור: המורה שעסק במהפכה המשפטית לא יפוטר

בעקבות עיסוקו הנרחב במהפכה, המורה עמיר קלינגר שמלמד במרכז המחוננים בראשון לציון הועלה לשימוע, בטענה כי המרה את פיו של המנהל שהסכים לעסוק בסוגייה רק במסגרת שיח הבוקר. העירייה טענה כי לא מדובר בשימוע, ובמסגרת הדיון שהתקיים הובהר כי הוא לא יפוטר מתפקידו ולא יתקיים שימוע בעניינו

עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עיריית ראשון לציון הבהירה היום (ראשון) כי המורה עמיר קליגר שמלמד במרכז המחוננים "רון" בראשון לציון שנטען כי הועלה לשימוע אחרי שעסק בהרחבה במהפכה המשפטית במסגרת יום הלימודים, לא יפוטר. לדברי העירייה, עם קליגר נערכה "שיחת בירור", לאחר שלכאורה "המרה את פי המנהל", שאישר לעסוק במהפכה המשפטית רק במסגרת שיח הבוקר ולא בהיקף הנרחב בו בחר קליגר לעשות זאת.

מעיריית ראשון לציון נמסר: "המורה והמנהל לקחו היום חלק בבירור שהתקיים בחברה העירונית ובסופו התבקש המורה לשוב וללמד כרגיל כבר ממחר. אנו חוזרים ומדגישים כי הבירור התקיים סביב סירובו של המורה לקבל את סמכותו הניהולית של המנהל שבבסיסו בקשתו של המנהל לשוחח עם התלמידים על האירועים הפוליטים במדינה בשעת הבוקר ולאחר מכן לחזור להמשך יום הלימודים, בעוד המורה שוחח באותו היום עם התלמידים כ-4 שעות על אקטואליה עד שחלק מהתלמידים התלוננו על כך.

"לאחר שהמורה לא הסכים לנהל דיון עם המנהל, האחרון ביקש שהחברה העירונית, המעסיקה את המורה, תנהל את הבירור וכך היה. במוסדות החינוך בראשון לציון מחנכים לא רק להצטיינות – אלא גם לערכים ולמעורבות. ומשכך אנו מעודדים את אנשי החינוך שלנו לדבר על אזרחות, פלורליזם ודמוקרטיה ומגוון קשת הדעות הרחב עם התלמידות והתלמידים שלנו, אך בשום צורה לא לכפות זאת עליהם. צר לנו שיש מי שמנצלים את אקלים הקיטוב הפוליטי ומשתמשים באירוע הזה, שלו אין דבר וחצי דבר לפוליטיקה אלא לאירוע משמעתי בלבד".