מערך פיקוח ותוספת גננות: התוכנית להעברת המעונות למשרד החינוך

המשרד חשף את המשמעויות של העברת האגף לאחריותו, שכוללות בין היתר הסדרה של מערך הרישוי, ליווי פדגוגי של צוותי החינוך, הכשרה והשתלמויות - בעלות כוללת של מעל ל-5 מיליארד שקלים

זמן צפייה: 01:47

משרד החינוך פרסם הערב (שני) את מתווה התוכנית להעברת האגף למעונות היום והמשפחתונים לאחריותו, בעלות שנתית חד פעמית של יותר 5.2 מיליארד שקלים ובעלות של 2 מיליארד ו-630 מיליון שקלים בתקציב השנתי השוטף. שר החינוך רפי פרץ נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציג בפניו את המשמעויות והצרכים בהעברת האגף ממשרד הרווחה, לאחר שנתניהו הודיע כי השניים סיכמו על המהלך מוקדם יותר היום.

כיום ישנם בישראל כ-500 אלף ילדים בגילאי לידה עד שלוש, וכ-380 אלף מתוכם מצויים במסגרות שאינן מפוקחות או בהסדר אחר. כ-120 אלף ילדים (25%) בלבד נמצאים במסגרות מפוקחות, והכוונה היא להרחיב את כמות הילדים במסגרות המפוקחות ל-240 אלף (50%).

לפי המתווה המוצע, משרד החינוך יידרש להיערך לקליטת הילדים בשלושה מישורים. ראשית, בעזרת חיזוק מערך הפיקוח, הליווי והבקרה - על ידי הקמת מערך פיקוח חינוכי ומנהלי, הסדרת מערך רישוי וליווי פדגוגי והנחייה של צוות חינוכיים - בעלות של 500 מיליון שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו סיכם עם השר פרץ: מעונות היום יועברו למשרד החינוך

"דורשות צדק עבור ילדינו": אימהות מהעדה האתיופית הפגינו בת"א

רשימת הכבישים המסוכנים שלא תוחזקו בשל מחסור בתקציב

פעוטון (ארכיון)
פעוטון (ארכיון) | צילום: istock

שנית, באמצעות קביעת סטנדרט חינוכי ראוי במסגרות המפוקחות - על ידי שינוי מפתח איש צוות לילד במסגרות החינוכיות, תוספת גננות לצד הצוות המנהלי, פיתוח מקצועי – הכשרה והשתלמויות, מענה לאוכלוסיות מיוחדות וחידוש מבנים ושיפוצים - בעלות שנתית חד פעמית של 700 מיליון שקלים ובעלות של 500 מיליון בתקציב השנתי השוטף.

שלישית, דרך הרחבת היקף התלמידים שמקבלים שירות מפוקח – על ידי תוספת של לפחות 100 אלף ילדים, הרחבת מספר הילדים שמקבלים מענה חינוכי ובינוי רחב היקף של מעונות ציבוריים עבור כמאה אלף ילדים - בעלות חד פעמית של ארבעה וחצי מיליארד שקלים, ובעלות של מיליארד ו-700 מיליון שקלים בתקציב השנתי השוטף.

שר החינוך הרב רפי פרץ מסר: "משרד החינוך מוכן ונחוש לקבל אחריות על חינוך הגיל הרך, אנו רואים בכך מהפכה של ממש. המשאבים הנדרשים לשם המהלך הם קריטיים להצלחתו. ללא תקצוב הולם משרד החינוך לא יוכל לעמוד בסטנדרט המצופה ממנו. הוריתי על הקמת צוות משרדי בראשות מנכ"ל המשרד בשיתוף עם נציגי האוצר, על מנת לבחון את המשמעויות הכספיות והמבניות שעל המשרד לבצע כדי להוציא תחת ידינו את התוצאה הטובה ביותר".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: וסי איפרגאן

כאמור, ברקע הגשת כתב האישום נגד כרמל מעודה, "הגננת המתעללת" מראש העין וכן מקרים נוספים של התעללות בפעוטות ובתינוקות, ראש הממשלה סיכם מוקדם יותר היום עם השר פרץ כי החל מהממשלה הבאה האגף למעונות יום ומשפחתונים יועבר לאחריות משרד החינוך, לאחר שהיו תחת אחריות משרד העבודה והרווחה.