גורמים באוצר: "הסכמות עם ארגון המורים"; מחר: שביתה בתיכונים

פרסום ראשון: גורמים במשרד האוצר אמרו כי הושגו הסכמות עם ארגון המורים, שיכללו את הפסקת העיצומים בתיכונים. מחר, בישיבת ההנהלה של ארגון המורים, יוחלט אם לאשר את הסכם הביניים שגובש. ועצת התלמידים הארצית טרם ביטלה את השביתה מחר בתיכונים

השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים רן ארז
השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: על רקע המשך העיצומים בתיכונים שעליהם הכריז ארגון המורים, אמרו הערב (שני) גורמים במשרד האוצר כי הושגו הסכמות שיכללו את הפסקת העיצומים. מחר, בישיבת ההנהלה של ארגון המורים, יוחלט אם לאשר את הסכם הביניים שגובש - שבמסגרתו יקבלו המורים את התוספת הראשונה לשכר, בסך של 800 שקלים, החל מספטמבר.

בינתיים, מועצת התלמידים הארצית טרם ביטלה את השביתה מחר בתיכונים. "כבר למעלה משנה שתלמידי ישראל לכודים במאבק בין ארגון המורים ומשרד האוצר, מאבק שהוביל לעיצומים מתמשכים של ארגון המורים שפוגעים בתלמידים מדי יום - בסיורים החינוכיים, הטיולים השנתיים והמסעות לפולין בין היתר", נמסר. "כששנת הלימודים נפתחה כ'סדרה' בזכות המתווה שהושג, תלמידי ישראל ייחלו לשגרה ולשנת לימודים יציבה, אבל כבר ביום השני לשנת הלימודים גילינו להפתעתנו שהעיצומים עדיין איתנו".

עוד נמסר: "לאחר שמועצת התלמידים והנוער הארצית הציפה בפני כל הגורמים את המצוקה הקשה של התלמידים, וכן התריעה בימים האחרונה על שביתת האזהרה - עדיין לא הושגו הסכמות בין ארגון המורים לאוצר. ככל שמצב זה נמשך, לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית מחר את הלימודים בכל התיכונים ברחבי הארץ. מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למשרד האוצר ולארגון המורים: היכנסו לחדר המשא ומתן ואל תצאו ממנו ללא בשורות לתלמידי ישראל. לא נסכים להמשך הפגיעה בתלמידים".

כיתה ריקה בבית ספר תיכון
כיתה ריקה בבית ספר תיכון | צילום: מועצת התלמידים והנוער הארצית

בשבוע שעבר הודיע יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז כי משרד האוצר הפר את ההסכמים עמו ובשל כך, העיצומים יימשכו. ארז כתב למורים: "פתיחת שנת הלימודים התאפשרה בעקבות הסכמות שהגענו אליהם עם משרדי האוצר והחינוך. מהר מאוד התברר כי אין להם כוונות לחתום על ההסכם, אלא הם מעלים דרישות חדשות, לדוגמה: הם דורשים שנסכים ללוח החופשות שנקבע בצורה חד-צדדית על ידי הסתדרות המורים". בשל כך, במשרדי החינוך והאוצר שוקלים לבקש צווי מניעה.

הוא הוסיף: "לא רק זאת ואף זאת, הם לא מעוניינים לשלם את הפעימה הראשונה של 800 שקלים כבר במשכורת ספטמבר. הם מתנים זאת בחתימה על הסכם בעוד שלושה חודשים, ואם ההסכם ייחתם הם מוכנים לשלם רטרואקטיבית. למודי נסיון על חוסר האמינות של אנשי משרד האוצר, נערכנו לכך - ולכן אנחנו ממשיכים בעיצומים שטרם הוסרו. אין אנו מוכנים לשיטת משא ומתן זו".

יו"ר ארגון המורים אמר עוד: "אין לקיים את כל הפעילויות עליהם הודענו כבר שאיננו מקיימים, כגון: פעילויות מחוץ לכתלי בית הספר אחרי יום הלימודים, ישיבות, מתן ציונים ותעודות, הקלדת ציונים, קיום וועדות התמדה למיניהן, טיולים, מסעות לפולין וכל פעילות נוספת שלא התרנו לבצע. הניסיון של משרד האוצר, המובל על-ידי המדיניות של פורום קהלת, היא להרוס את העבודה המאורגנת, לפגוע במורים ובמיוחד במנהלים שאותם הם רוצים להעסיק בחוזים אישיים ללא כל הגנה וללא כל קשר להסכם הקיבוצי".

באוצר תקפו את יו"ר ארגון המורים, ואמרו כי "מיד לאחר ההסכמות, ארגון המורים הורה למוריו להמשיך בעיצומים. המשך העיצומים והפגיעה בתלמידים לאחר הגעה להבנות אינם בגדר התנהלות מקובלת. משרד האוצר פועל כעת על מנת לגבש את כל ההסכמות לכדי הסכם קיבוצי והמשך וקורא לארגון המורים להמשיך את שיתוף הפעולה בנושא זה ללא פגיעה בתלמידים".