בצל הטראומה: הורי הפעוטות שחוו התעללות מתקשים להשיבם למסגרות

רק לפני שלושה חודשים גילו ההורים לילדים בפעוטון בראש העין על שהתרחש בו. אך בשל חוסר פיקוח מהמדינה - הם צריכים להתמודד לבדם עם העבר והעתיד של ילדיהם. "אני נכנס ללחץ מעצם המחשבה"

זמן צפייה: 03:31

בעוד יומיים תיפתח שנת הלימודים ומאות אלפי הורים ישלחו את ילדיהם לבתי הספר ולגנים. אולם, בעד רובם חשים התרגשות ושמחה מהולות בחששות מפני הבאות, עבור ההורים שגילו שהמטפלת עליה סמכו כל כך בפעוטון בראש העין התעללה לכאורה בילדיהם באכזריות - החזרה למסגרות החינוך מלווה בעיקר בפחד וטראומה.

רק לפני שלושה חודשים הם גילו שבפעוטון "בייבי לאב" המטפלת כרמל מעודה תועדה מתעללת ביקר להם מכול. מאז, הורי הילדים והילדות יצאו להפגנות, הקימו עמותה למען זכויות הילדים בפעוטונים, התרוצצו עם הילדים והילדות מטיפול לטיפול ובעיקר - תמכו אחד בשני.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מעצרה של כרמל מעודה הוארך: הורים קיללו – השופט יצא מהאולם

"לקח את החוק לידיו": אישום נגד הצעיר שהצית את בית כרמל מעודה

אבי הגננת שתועדה מתעללת: "השריפה – תוצאה של הסתה ברשתות"

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

אך כל עוד המדינה אינה מפקחת על הפעוטונים - ההורים חשים מופקרים לגורלם ולצורך להתמודד לבדם עם העבר והעתיד של ילדיהם. ביום ראשון הם יצטרכו להיפרד מהם שוב. להשאיר אותם בגן עם נשות הצוות החדשות ולנסות ולסמוך עליהן – בצל הטראומה שחוו.

"אני נכנס ללחץ רק מעצם המחשבה שאני יודע שהילדה שלי חוזרת למקום סגור", סיפר יוסי חברה – אבא של לין שעברה התעללות בפעוטון "בייבי לאב". "ההתמודדויות הן לא פשוטות", הוסיפה הילה שטיין, אמא של שוהם, "יש לנו ילדים לגדל שהם נראים כמו הילדים שלנו - אבל לא מתנהגים כמו הילדים שאנחנו מכירים".