רשמו את בנם לקייטנה - וגילו שהמנהל הוא עבריין מין מורשע

ההורים ממרכז הארץ גילו לתדהמתם שהאחראי על הקייטנה החזיק בחומרים פדופיליים והיה תחת פיקוח עד השנה שעברה • גנן נעצר בבנימין בחשד לעבירות מין בילדים עם מוגבלויות

זמן צפייה: 03:23

סכנה בקייטנה: הורים במרכז הארץ שרשמו את ילדיהם לקייטנה, הופתעו לגלות שהמנהל הוא עבריין מין מורשע שהחזיק בחומרים פדופילים. ההורים גילו שהפיקוח על האיש הסתיים לפני חודשים אחדים – ושהוא רשאי להמשיך ולעסוק בחינוך ילדים.

ל', הורה שרשם את בנו לקייטנה, אמר כי "הצלחנו לבדוק קצת, וראינו שבשנת 2014 הוגש נגדו כתב אישום על כל מיני עבירות פליליות, גם בעלות אופי מיני כללי וגם בעלות אופי פדופילי".

מנהל הקייטנה, א', נעצר לפני ארבע שנים בחשד לעבירות פדופיליה. הוא הואשם במעשים מגונים, בצילום תלמידות שלו בעירום ובאיסוף תמונות וסרטונים של קטינות: "אני לא מבין איך זה הגיוני שהפדופיל יכול להמשיך לעבוד עם ילדים. עד 2018 הוא היה תחת פיקוח".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190804-2056' autoplay='0' credit='' desc='גנן נעצר בחשד לעבירות מין בילדים בעלי מוגבלויות' kid='1_jf5rvedx' duration='75'']

כתבות נוספות בחדשות 13:

מתוך הכאב המשותף: הקייטנה לילדים שכולים שפועלת כבר חמש שנים

סגירת תיקים וטיפול לקוי בתוקפים: כשלים בהתמודדות עם פדופיליה

תיעוד: פדופיל מורשע מסתובב ברחוב ללא פיקוח – ותוקף ילדים

קייטנה
קייטנה | צילום: חדשות 13

אלא שא' הגיע להסדר טיעון: כמה מההאשמות נגדו הוסרו, והוא הורשע בעבירות מין קלות יותר. עד שנת 2018 הוא היה תחת פיקוח יחידת "צור", שהסתיים לפני כמה חודשים בשל רמת מסוכנות נמוכה. מנהלת הקייטנה, ר', מספרת שנחרדה כאשר גילתה על עברו של המפעיל: "לקחנו בעצמנו את הפרטים שלו כשגילינו, הלכנו למשטרה. הוא קיבל את כל האישורים המתאימים".

בשנה שעברה לימד א' בתוכנית "קרב" בבית ספר יסודי במרכז הארץ, וכעת הוא משמש מדריך ספורט של ילדים במרכז עירוני. א' הכחיש את הדברים לגביו, ואמר לחדשות 13 כי "המידע שהגיע ממש לא נכון, רחוק מהמציאות. אתה יכול לעשות מה שאתה עושה בצורה הכי ברורה כל עוד אתה שומר על החוק. ואני שומר על החוק".

מדוברות בתי המשפט נמסר כי "הנאשם הורשע ונידון לשמונה חודשי מאסר על תנאי, תוקפו של צו הפיקוח פג בהסכמת הצדדים".

גן ילדים
גן ילדים | צילום: חדשות 13

סנגורו, עורך הדין דורון ברקת, מסר: "א' הוא מורה מוערך, ותיק ומקצועי שאינו פגע מעולם בתלמידיו. לאחר בחינות קפדניות של בית המשפט נקבע לגיבו שאינו פדופיל ואינו מסוכן לקטינים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עניינו של נשוא פנייתך נדון בוועדה של משרד המשפטים הפועלת על פי חוק. כמקובל, אישורי המשטרה ניתנו על סמך החלטת הוועדה".

בתוך כך, באחד היישובים שבבנימין נעצר גנן בשבוע שעבר בחשד למעשים מגונים בילדים עם צרכים מיוחדים – והדרך שבה נעשה המעצר הייתה חריגה. הודעות אנונימיות הגיעו למשטרה, וזו החליטה להקים מצלמות אבטחה בגן.

לאחר יממה בלבד החשוד נעצר, משום שבתיעוד נצפו תמונות שיכולות להצביע על מעשים מגונים כלפי אחד מהילדים.

עורך הדין יהודה שושן, שייצג את הגנן שנעצר, אמר בתגובה כי "כל גנן וגנננת צריכים להיזהר שהם בתוכנית האח הגדול. הדבר הזה לא יכול להיעשות באופן אקראי".