הלנת שכר על חשבון המדינה: ה"תרגיל" של רשת החינוך החרדית

כבר תקופה שהמפלגות החרדיות נאבקות על העלאת השכר למורי המגזר - אך רשת החינוך של "יהדות התורה" לקחה את המאבק צעד אחד קדימה. לפי דיווחים ברשתות, אלפים קיבלו תלוש משכורת בשווי גבוה בהרבה ממה שהיו רגילים, אך הכסף שנכנס לחשבון היה אותו הסכום מהחודש שעבר. מתברר כי רשת החינוך מנצלת את העובדה שהממשלה אחראית על סגירת החובות שלה - ופרשיית הלנת השכר הזו תתגלגל בכלל לכיס של משלם המיסים

זמן צפייה: 01:57

הקרבות הקואליציונים על תוספת השכר למורים החרדים בשיאם, והערב (חמישי) נחשף במהדורה המרכזית תרגיל לא חוקי  - שאף שהוגדר ע"י גורמים ממשרד האוצר כ"הזוי" - שביצעה רשת החינוך של מפלגת יהדות התורה בעניין זה, על מנת "לקבוע עובדות בשטח" למשרדי הממשלה.

לפי דיווחים ברשתות של מורים מרשת החינוך של יהדות התורה, אלפים קיבלו תלוש משכורת בשווי עם גבוה בהרבה ממה שהיו רגילים אליו, אך הכסף שנכנס להם לחשבון הוא אותו הסכום שהם רגילים לקבל בחודשים עברו. מתברר כי רשת החינוך החרדית "ניפחה" את השכר בתלושים, אבל לא העבירה אותו למורים בפועל. בתלוש לדוגמא שנשלח לחדשות 13, ניתן לראות כי המורה קיבלה שכר של יותר מ-15 אלף שקלים. בתדפיס, לעומת זו, ניתן לראות שנכנסו לחשבון כ-12 אלף שקלים בלבד.

במכתב הסבר שנשלח למורים ע"י מנכ"ל רשת החינוך נכתב כי: "נותר רק הליך בירוקרטי מול המדינה, שבסופו יקבלו המורים את תוספת השכר". כך, למעשה, הוא מסביר למורים כי הוא מבצע פעולה בלתי-חוקית ומלין את שכרם.

Whatsapp Image 2023 01 04 At 1
תלמידות בחינוך החרדי

מעבר לכך שהפעולה היא בלתי-חוקית - היא גם עלולה לעלות הרבה כסף למשלם המיסים. לרשת החינוך יש חשב מלווה, והמדינה סוגרת לה חובות שלא שולמו. בצורה זו, אם המורות יתבעו את רשת החינוך - הדבר יתגלגל לכיסם של האזרחים.

מרשת החינוך של יהדות התורה לא נמסרה תגובה.