עיריית ת"א מבטיחה לבתיה"ס: "לא נידרש לתוכניות הומופוביות"

במכתב שמסרה העירייה למנהלי בתי הספר בעיר, היא הודיעה כי בכוונתה לתקצב בעתיד תוכניות חינוכית כדי שהמנהלים לא יידרשו "לתוכניות גזעניות או הומופוביות שיתכן ויוכנסו" בעקבות הוצאת היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים ממשרד החינוך והעברתה אל ידיו של אבי מעוז

לאחר חשיפת חדשות 13 כי אבי מעוז יקבל לידיו את היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים, עיריית תל אביב שלחה היום (חמישי) הודעה למנהלי ומנהלות בתי הספר בעיר, בו הבטיחה שתמשיך לתקצב תוכניות חינוכיות מכספי העירייה "במידה ובעתיד לא יימצאו בגפ"ן תכניות ברוח העיר". עוד הוסיפו בעירייה: "לא נשאיר אתכם תלויים במערכת כזו או אחרת או בתקציבי המדינה".

המכתב לבתי הספר מגיע כאמור בעקבות ההסכם הקואליציוני המתגבש בין הליכוד לבין יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז, שלפיו תבוצע העברת סמכויות על היחידה לשיתופי פעולה רב מגזריים אל אבי מעוז ממפלגת נעם, והוצאת היחידה אל מחוץ למשרד החינוך. הדבר יאפשר למעוז שליטה על תכנים חינוכיים וקבלת החלטות בנוגע לזהות הארגונים שיוכלו להיכנס לבתי ספר. העירייה טוענת כי "זה איננו אירוע פעוט ולא זניח. זו דרמה. דרמה ניהולית שעלולה להפוך גם לדרמה ערכית".

בהודעה שמסרה טוענת העייריה כי מנהלי בתי ספר רבים פונים אליה במהלך הימים האחרונים ושואלים כיצד יוכלו לבצע "בחירה חופשית, כפי שיש היום, בין שלל תוכניות, וכי הם לא יידרשו רק לתוכניות גזעניות או הומופוביות שיתכן ויוכנסו לגפ"ן".

ח''כ אבי מעוז
ח''כ אבי מעוז | צילום: פלאש 90

נזכיר כי על פי ההסכם הקואליציוני הצפוי, מעוז יעמוד גם בראשה של "הרשות לזהות יהודית לאומית" שתוקם במשרד ראש הממשלה תתוקצב ב-100 מיליון שקלים בשנה הראשונה, וב-150 מיליון שקלים מהשנה השנייה, ובנוסף תקבל גם תקציב תפעול לפי 15 תקני כוח אדם. בנוסף מעוז יהיה אחראי גם על ארגון "נתיב".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה הבוקר: "אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר ומי הגופים שיפעילו אותם, עם תקציב של מעל שני מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך. את המחיר של מכירת החיסול הערכית שמוביל נתניהו ישלמו הילדים של כולנו".