המדינה הצטרפה לבקשה להוציא צווים, ההסתדרות: "תזמון מחשיד"

המדינה הצטרפה לבקשת התאחדות התעשיינים להוציא צווי מניעה במקרה של שביתה במערכת החינוך ב-1 בספטמבר. בארגונה של יפה בן דוד הגיבו לבית הדין לעבודה וביקשו לדחות את העתירה על הסף משום שהתעשיינים אינם צד בעניין: "מידע עקיף ומגמתי, הם לא צד רלוונטי"

זמן צפייה: 05:17

הסתדרות המורים הגיבה הערב (שלישי) לבית הדין לעבודה לבקשת התאחדות התעשיינים להוציא צווי מניעה נגד המורים במקרה של שביתה אפשרית ב-1 בספטמבר. ההסתדרות מבקשת לדחות את הבקשה על הסף בטענה כי התאחדות התעשיינים אינה צד רלוונטי לעניין.

במקביל, המדינה הצטרפה לבקשה להוציא צווי מניעה. משרד החינוך אינו חלק מהעתירה ומי שייצג את המדינה בבית הדין הוא הממונה על השכר קובי בר נתן. בבקשה נכתב כי הגיעו לנקודה שבה לא ניתן להתקדם במסגרת מגבלות תקופת הבחירות.

אביגדור ליברמן יפה בן דוד
אביגדור ליברמן ויפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"התזמון של הגשת הבקשה מעלה חשד שכוונת התאחדות התעשיינים לחבל בהסכמות או לכפות עלינו את עמדת משרד האוצר. הבקשה מוגשת על סמך מידע עקיף ומגמתי שאותו דלתה ההתאחדות מהתקשורת או מדיווחים שלכאורה העביר לה משרד האוצר תוך הפרת יחסי האמון בין הצדדים למשא ומתן", נכתב בתגובה.

עוד נכתב כי "ההתאחדות עושה שימוש לרעה במעמדה כארגון מעסיקים ומצופה שלא תעשה שימוש במעמדה המאפשר לה להגיש בקשה כזו. התאחדות התעשיינים אינה צד רלוונטי ליחסי העבודה הקיבצויים במערכת החינוך".

מטה משרד החינוך בירושלים
מטה משרד החינוך בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשרד החינוך נמסר בתגובה להצטרפות המדינה להוציא צווי מניעה: "הבקשה להוצאת צווי מניעה אינה על דעת משרד החינוך, והמשרד אינו חלק מהבקשה. לאחר שייושבו מרבית המחלוקות והצדדים הגיעו להסכמות רחבות, משרד החינוך ימשיך לעשות את כל המאמצים למצות את המשא ומתן, זאת חובתנו למען ילדי ישראל. איומים משפטיים לא יסייעו בפתרון משבר החינוך".

נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר בירך על הצטרפות המדינה: "אנו שמחים כי ממשלת ישראל תמכה בעתירתנו ושמה סוף לסחטנות של הסתדרות המורים, אשר מונעת את הרפורמות הנדרשות במערכת החינוך. שדרוג התנאים של המורים חשוב והצעת האוצר נדיבה ביותר אך שדרוג שכר לבד לא יפתור את בעיות מערכת החינוך. אנו מקווים כי בית המשפט יוציא את צווי המניעה לשביתה, ובכך ינטרל את הנזק העצום למשק ולהורים. בד בבד אנו קוראים לבית המשפט להעניק את חסותו למשא ומתן הוגן וראוי בין הצדדים, ליצירת מערכת חינוך חזקה יותר", הוסיף.

נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר | צילום: חדשות 13

במקביל, גורמים המעורבים במשא ומתן בין האוצר להסתדרות המורים שולחים מסרים אופטימיים בנוגע להתקדמות הדיונים. לפי אותם גורמים - ניתן יהיה להגיע להסכמות בין הצדדים אם תהיה נכונות של הסתדרות המורים לסנכרן ולהתאים בין שמונה לעשרה ימי חופשה ללוח החופשות במשק, וכן בנוגע לקיצור של הליך הפיטורים של המורים. הבוקר התחדשו המגעים והם נמשכים.