ירושלים לא הצטרפה: מערכת החינוך תושבת מחר ברוב חלקי הארץ

כלל מוסדות החינוך ישבתו מחר, פרט לחינוך המיוחד שהוחרג, בעקבות טענות לפגיעה בתקציב. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס התראיין במהדורה המרכזית ואמר כי השביתה תימשך עד אשר יפתרו הבעיות. מלבד הבירה, בכמה רשויות נוספות הלימודים יתקיימו כסדרן | הרשימה המלאה

זמן צפייה: 01:17

בעקבות טענות של מרכז השלטון המקומי לפגיעה בתקציב ובסמכויות של הרשויות המקומיות, מחר (חמישי) תתקיים שביתה במוסדות החינוך השונים ברחבי הארץ, החל מגני העיריה ועד לבתי הספר התיכוניים, פרט בחינוך המיוחד. במרכז השלטון המקומי טוענים כי במסגרת התקציב אין מענה לדרישותיהם לשיפור תנאי העסתקן של הסייעות ולהוספת כיתות לימוד ברשויות המקומיות, ובכוונתם לצאת בעקבות כך להשבתה גדולה כאמור במחר.

הרשויות בהן לא תתקיים השביתה, ומוסדות החינוך בהם יפעלו כסדרם הם: מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, קריית יערים, קריית גת, ירושלים, בית שמש (פרט לגנים שמושבתים) ובאופן חלקי בפתח תקווה.

בין מסגרות החינוך שיושבתו גם גני העירייה למעט גני החינוך המיוחד כאמור, הצהרונים בגנים וגם בבתי הספר, בתי הספר התיכוניים ובתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים המאובטחים על ידי חברות שמירה פרטיות המופעלות על ידי הרשויות המקומיות. בנוסף אליהם יושבתו גם שירותים עירוניים שונים כמו שירותי התברואה והרווחה, אך עיקר ההשבתה כאמור תורגש במערכת החינוך.

יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס התראיין הערב במהדורה המרכזית ואמר: "השביתה מחר היא קודם כל על החינוך", טען ביבס, והמשיך: "השביתה על התומכות והסייעות, השכר שלהן והאופק התעסוקתי. אנחנו נמצאים בתהליכים מאוד ארוכים של דיונים, שמגיעים לשלב כזה או אחר, אבל חסר את הסגירה, שזה אומר גם עבודה מועדפת. באופן ארצי חסרות כ-3,000 סייעות בכל יום".

ביבס אמר כי נדרשת תוספת תקציבית של כמיליארד ו-300 מיליון ש"ח, והוסיף: "זה משהו שאנחנו מדברים עליו כבר כמה חודשים. היינו ב-1 בינואר לסגור את הדברים, נתנו לממשלה החדשה את פרק הזמן - אבל לא עוד. 7,000 כיתות לימוד חסרות היום. יש 100 אלף ילדים שלומדים בקרוואנים".

"התחלנו את הדיונים עם הממשלה הקודמת, הגיעו הבחירות, הכל נעצר ואז התחלנו מההתחלה. אם עכשיו לא נעשה את זה, אז מתי?", הסביר ביבס, וטען כי לא מדובר במחאה על חוק ההסדרים: "זאת הסיבה שגם עליה אנחנו שובתים. כי האוצר במקום להתמקד בדברים ששם הוא צריך להביא מיליארדים, הוא מנסה לגרור אותנו למקומות שאנחנו לא שם. מחר אנחנו נקיים את כל הדיונים, נמשיך את המו"מ".