לא עוד שינון תאריכים: בחינת הבגרות בהיסטוריה תתקיים עם חומר פתוח

במסגרת פיילוט של משרד החינוך שהחל לפני 3 שנים, מחצית מבחינת הבגרות בהיסטוריה תתקיים בשנה הקרובה במתכונת של "חומר פתוח". בשנה הבאה - כל המבחן יהיה עם חומר פתוח. על פי המורים, השיטה החדשה מאפשרת לפתח יכולות ניתוח מעמיק במקום שינון

זמן צפייה: 01:19

משנת הלימודים הקרובה, חצי מהבגרות בהיסטוריה תתקיים במתכונת "חומר פתוח" - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. זאת, כחלק מפיילוט של משרד החינוך שהחל לפני 3 שנים עם פרק אחד בבגרות במתכונת הזו וימשיך בשנת תשפ"ה כאשר כל המבחן יתקיים במתכונת זו.

הפיילוט החל במערכת החינוך לפני 3 שנים, כשפרק אחד מתוך המבחן היה עם חומר פתוח ואחרי שבמשרד ראו ששהפיילוט מצליח החליטו ששני פרקים - חצי מהמבחן - יתקיימו עם ספר פתוח. הפרקים בשנה הבאה יהיו פרק "השואה" ופרק "ציונות ולאומיות" שיהיו במתכונת זו. בעוד שנה, תשפ"ה, כל הבחינה תהיה עם ספר פתוח.

בחינת בגרות
בחינת בגרות

להחלטה יש משמעות עמוקה לשיטת הלימוד במערכת החינוך. מורים דיווחו כי השינוי אפשר להם לפתח יכולות אחרות אצל התלמידים כמו ניתוח מעמיק יותר - במקום שינון, תאריכים, מקומות ולמידת מסה של חומר. מדובר בחלק מתוכנית של משרד החינוך שמאפשרת למנהלים לצמצם את משקל הבחינה ולהוסיף עבודה כמרכיב נוסף בציון. הכוונה היא לבחון הטמעה של השיטה במקצועות הומניים נוספים.