12 חתנים וכלות: טקס פרס ישראל הסתיים בירושלים ללא הפרעות

"פרס ישראל" מוענק כמידי שנה לישראלים פורצי דרך שגילו הצטיינות ומצוינות בתחומם. בין הזוכים השנה נמנים מנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, הזמר דקלון, האמנית מיכל רובנר ואחרים. שר החינוך יואב קיש ניצל את המעמד ואמר בנאומו כי "אין תחליף לעבודה קשה, ללמידה מאומצת להשקעה האישית. אבל עלינו מוטלת החובה לייצר הזדמנויות שוות ותנאים שווים לכולם"

זמן צפייה: 02:14

טקס הענקת "פרס ישראל" בבנייני האומה בירושלים חל הערב (רביעי) במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, וראש העיר ירושלים משה ליאון.

טקס הענקת "פרס ישראל" חתם את חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינה. בדברי הפתיחה לטקס, נאם שר החינוך יואב קיש והדגיש את חשיבותו של שיוויון הזדמנויות. "לא עשינו מספיק כדי לתת לילדה בירוחם ולעולה החדש מקריית שמונה את אותה ההזדמנות שמקבלים ילדים החיים בערים מבוססות במרכז הארץ", הוא הודה.

הוא המשיך ואמר כי "אין תחליף לעבודה קשה, ללמידה מאומצת להשקעה האישית - אבל עלינו מוטלת החובה לייצר הזדמנויות שוות ותנאים שווים לכולם". כמו כן, בניגוד למנהיגים אחרים שהעדיפו לשמור על "ממלכתיות" בימי העצמאות והזיכרון הנוכחיים, קיש בנאומו אמר כי "חשוב שנזכור את ימי העבר הקשים שעברו עלינו. כך אולי נוכל לשים בפרופורציה את האתגר החברתי העובר עלינו בימים אלה. כחבר בצוות המו"מ בבית הנשיא, כולי תקווה שנצליח להגיע למתווה עם הסכמה רחבה ככל שאפשר".

הפתק המסתורי שהעבירה האמנית מיכל רובנר
הפתק שהעבירה האמנית מיכל רובנר לרה''מ

פרס ישראל - הפרס החשוב והיוקרתי ביותר במדינת ישראל - ניתן בתחומים שונים ומגוונים בהוויית המחקר, העשייה והיצירה בישראל. כלות וחתני הפרס גילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת למדינת ישראל ולחברה הישראלית.

נזכיר, כי דקלון הסכים לקבל את הפרס לאחר ששלמה ארצי סירב לקבלו בשל "העיתוי הנוכחי". בנוסף, האמנית זוכת הפרס, מיכל רובנר, העבירה לראש הממשלה נתניהו פתק במהלך הטקס, תוך כדי שלחצה את ידו.  "כתבתי לו בפתק שהמשבר שבתוכנו מסכן אותנו, ביקשתי לשאת דברים ולא אפשרו לי אז כתבתי את מה שאני חושבת ואני מצפה לקבל ממנו תגובה", כך אמרה הזוכה רובנר לראשונה לחדשות 13

זוכי טקס פרס ישראל תשפ''ג
זוכי טקס פרס ישראל תשפ''ג | צילום: מערך דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך

אלה הם 12 חתני וכלות פרס ישראל לשנת תשפ"ג:
כלת פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת ה- 75 למדינת ישראל: הרבנית רחל הבר
חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת ה- 75 למדינת ישראל: פרופ' אמנון שעשוע
חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת ה- 75 למדינת ישראל: מר אמל נסראלדין
חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי: יוסי לוי (דקלון)
כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך: פרופ' זמירה מברך
כלת פרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים: פרופ' מיכל שוורץ
כלת פרס ישראל בתחום אמנות פלסטית: האמנית מיכל רובנר
חתן פרס ישראל בתחום חקר הכימיה והנדסה כימית: פרופ' עמנואל פלד
חתן פרס ישראל בתחום חקר המשפטים: פרופ' יורם דינשטיין
חתן פרס ישראל בתחום המוסיקה והמוסיקולוגיה: פרופ' יהואש הירשברג
חתן פרס ישראל בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה: פרופ' דב שוורץ
חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות: פרופ' אביטל גזית