בשלטון המקומי מאיימים לשבות גם מחר: "נכריז הערב על צעדינו"

ממרכז השלטון המקומי נמסר כי לפי שעה, השביתה ברשויות המקומיות תימשך גם מחר: "ב-20:00 נכנס את מטה המאבק ונעדכן בהמשך צעדינו. ביום ראשון בבוקר המחאה תועבר למשרד ראש הממשלה בירושלים"

זמן צפייה: 03:24

השלטון המקומי הודיע אחר הצהריים (חמישי) כי השביתה ברשויות המקומיות עשויה להימשך גם מחר: "בהמשך לדיון החירום של ראשי הרשויות שהתקיים זה עתה, נכון לעכשיו השביתה נמשכת כרגיל", נמסר. "היום בשעה 20:00 נכנס את מטה המאבק ונעדכן בהמשך צעדינו. ביום ראשון בבוקר המחאה תועבר למשרד ראש הממשלה בירושלים. נא להתארגן מראש, כל רשות, עם משאיות לפינוי האשפה ואוטובוסים צהובים מהאזוריות".

אתמול אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לחדשות 13 כי אם לא יושג הסכם עם משרד האוצר, "נמשיך את השביתה עד אשר ייפתרו הבעיות". ביבס טען בריאיון עימו כי "השביתה היא קודם כל על החינוך, היא על התומכות והסייעות, השכר שלהן והאופק התעסוקתי. אנחנו נמצאים בתהליכים מאוד ארוכים של דיונים, שמגיעים לשלב כזה או אחר, אבל חסר את הסגירה, שזה אומר גם עבודה מועדפת. באופן ארצי חסרות כ-3,000 סייעות בכל יום".

יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: חדשות 13

"התחלנו את הדיונים עם הממשלה הקודמת, הגיעו הבחירות, הכל נעצר ואז התחלנו מההתחלה. אם עכשיו לא נעשה את זה, אז מתי?", הסביר ביבס, וטען כי לא מדובר במחאה על חוק ההסדרים: "זאת הסיבה שגם עליה אנחנו שובתים. כי האוצר במקום להתמקד בדברים ששם הוא צריך להביא מיליארדים, הוא מנסה לגרור אותנו למקומות שאנחנו לא שם. מחר אנחנו נקיים את כל הדיונים, נמשיך את המו"מ".

השביתה מתקיימת היום במוסדות החינוך השונים ברחבי הארץ, החל מגני העיריה ועד לבתי הספר התיכוניים, ובפרט בחינוך המיוחד. בנוסף אליהם שובתים גם שירותיים עירוניים שונים כמו שירותי התברואה והרווחה, אך עיקר ההשבתה כאמור תורגש במערכת החינוך. במרכז השלטון המקומי טוענים כי במסגרת התקציב אין מענה לדרישותיהם לשיפור תנאי העסתקן של הסייעות ולהוספת כיתות לימוד ברשויות המקומיות.

בית ספר, כיתה, שביתה, הסתדרות המורים
בית ספר, אילוסטרציה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

עם זאת, מספר רשויות הודיעו שבהן לא תתקיים השביתה, ומוסדות החינוך בהם יפעלו כסדרם: מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, קריית יערים, קריית גת, ירושלים, בית שמש (פרט לגנים שמושבתים) ובפתח תקווה.