21 ילדים מ-13 משפחות, בהם בת 4 שנחטפה לעזה, נותרו יתומים

מאז פרוץ המלחמה, 21 ילדים מ-13 משפחות התייתמו מהוריהם. אחת הילדות, בת 4, נחטפה לעזה - וילדה נוספת איבדה את אמה ואביה נחטף לעזה. שר הרווחה מרגי: "מדינת ישראל תהיה להם לאימא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם; לא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לסייע להם להשתקם"

זמן צפייה: 01:38

ממשרד הרווחה נמסר היום (ראשון) כי מתקפת הטרור הותירה 21 ילדים מ-13 משפחות ללא הורים; מרביתם התייתמו. אחת הילדות, בת 4, חטופה בעזה. ילדה נוספת איבדה את אימה ואביה נחטף לעזה. עוד נמסר כי מפרוץ האירועים פעלו עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות לאתר את כל הילדים שאיבדו את הוריהם ויצרו קשר עם כלל המשפחות שבהן שוהים הילדים.

שר הרווחה יעקב מרגי מסר: "העובדה שכל כך הרבה ילדים הם קורבנות של המתקפה האכזרית של החמאס הופכת את הבטן. הנחתי את גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד לפשט כל תהליך ולזרז את מתן המענים הן לילדים והן למשפחות האומנות אותן בעת הזאת".

Whatsapp Image 2023 05 01 At 1
שר הרווחה יעקב מרגי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד הוסיף השר מרגי: "משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה הנפשעת הזאת ובפרט לילדים שנותרו יתומים. מדינת ישראל תהיה להם לאימא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם ולא נחסוך במאמצים ובמשאבים על מנת לסייע להם להשתקם".