הדור האבוד של המלחמה חוזר לביה"ס: "אלה לא הילדים שהכרנו"

כ-20 אלף תלמידים מפונים יפתחו ביום ראשון את שנת הלימודים רחוק מהבית. בצפון הבוער, עשרות אלפים נותרו בביתם - ורבים ניצבים בפני שנה נוספת של טלטלות ואי-ודאות. מסע ברחבי הארץ עם הילדים, המורים והמנהלים שתוהים: איך מתחילים להשתקם כשהמלחמה נמשכת? "השלמתי עם זה שהילדה שלי לא תהיה מלומדת" | פרויקט מיוחד - חלק ראשון

זמן צפייה: 17:45

ממשרד החינוך נמסר: "במסגרת ההיערכות עם פיקוד העורף, סוכם כי יינקטו כל הצעדים על מנת ליצור מעטפת ביטחונית מיטבית שתאפשר לילדי הצפון לפתוח את שנת הלימודים. במקומות מסויימים ייבחן מתווה ייחודי, תוך מתן מענים נקודתיים בשיתוף הרשויות".

תגובת המועצה האזורית הגליל העליון: "בית הספר עמק החולה בכפר בלום ייפתח כמו שאר מוסדות החינוך במועצה ב-1 בספטמבר. כבר היום יש מיגון מספק לכל מי שיגיע ללמוד במבנה בית הספר 'המקורי' בכפר בלום. בשל חשש ההורים כי ילדיהם ייסעו לכפר בלום, הוחלט כי ייפתח מתחם נוסף ברמת כורזים. אכן, יש יותר תלמידים מהצפוי, והמועצה - יחד עם משרד החינוך - מתאימים מתחם נוסף שיתחיל להיות פעיל אחרי החגים".

תגובת מעלה יוסף: "לאחר פניות ושיחות עם הורים פנה ראש המועצה שמעון גואטה לשר החינוך ולמשרד הביטחון. תודות לשיתוף פעולה ומאמצים של השר קיש נמצא פתרון שיגדיל את תחושת הביטחון של ההורים במיקומו החדש של בית הספר. המועצה תמשיך לפעול לסייע לתושבים".

צפו בחלק השני של הפרויקט:
בקריית שמונה ובעוטף נערכים ללמוד תחת אש: "משפחות התפרקו"

כתבות נוספות: