ארגון המורים מודיע: נאפשר מסיבות סיום בתיכונים

פרסום ראשון: במכתב לשר האוצר ולמנכ"ל משרד החינוך, הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז כי אם לא תהיה התקדמות משא ומתן על שכר המורים שנת הלימודים הבאה לא תיפתח - אך כ"צעד בונה אמון" יבוטל האיסור על מורים להשתתף במסיבות הסיום של כיתות יב' ברחבי הארץ

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
תלמידים בכיתה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

פרסום ראשון: ארגון המורים הודיע הבוקר (שישי) כי על אף העיצומים בהם נוקט הארגון במסגרת המשא ומתן על שכר המורים - יבוטל האיסור על מורים להשתתף במסיבות הסיום של כיתות יב' ברחבי הארץ - ומסיבות הסיום בבתי הספר התיכוניים יתקיימו כמתוכנן.

"הריני פונה אליכם, מתוך ידיעה שאתם מודעים לחשיבות החינוך לעתיד מדינת ישראל", כתב יו"ר ארגון המורים רן ארז לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל, "אין ספק בליבי, שביכולתכם לתרום רבות לקידום המו"מ לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש ולקידום מעמדו של המורה העל-יסודי בישראל".

"כידוע לכם", הוסיף ארז, "בעוד כ-18 ימים מסתיימת שנת הלימודים תשפ"ג וכעבור 72 ימים ממועד סיומה אמורה להיפתח שנת הלימודים החדשה, תשפ"ד. מצב החינוך העי"ס בשפל חסר תקדים - המחסור במורים בחינוך העי"ס מעולם לא היה כה גדול. השחיקה של המורים וחוסר המוטיבציה לקחת על עצמם את אתגרי משימות החינוך וההוראה, לא היו במצב חמור כל כך".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד כתב יו"ר ארגון המורים: "בשל האמור, ועל רקע המבוי הסתום המתמשך במו"מ מאז פג תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם עם ארגון המורים, המו"מ מעולם לא נמשך זמן רב כל כך. אני חוזר כאן על הודעתי אם לא יחתם הסכם קיבוצי ראוי ומכבד, שנת הלימודים הקרובה לא תוכל להיפתח ומורי ישראל לא יעמדו מנגד".

"אני פונה אליכם, מבקש ומציע, שננצל את הזמן הקרוב על מנת להתקדם התקדמות משמעותית ולחתום על הסכם שכר ראוי ומכבד למורי החינוך העי"ס בישראל", סיכם ארז, "אוסיף ואודיעכם על החלטת ארגון המורים, כצעד נוסף, בונה אמון, לבטל את האיסור החל על מורים להש תתף במסיבות הסיום של שכבת י"ב. מסיבות הסיום יתקיימו".