העיצומים הושהו - הלימודים בתיכונים היום יתקיימו כסדרם

ארגון המורים הודיע כי בעקבות שיחה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה ליו"ר הארגון, תלמידי התיכון יגיעו לבתי הספר בשעה הרגילה. "רצינו לתת למשרד רה"מ הזדמנות ללמוד את הנושאים שעל הפרק"

זמן צפייה: 00:15

ארגון המורים הודיע אמש (שלישי) כי החליט לבטל את העיצומים שתכנן, וכי הלימודים בתיכונים מחר יתקיימו כסדרם. זאת, לטענת הארגון, בעקבות שיחה שקיים היו"ר רן ארז עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

"במהלך השיחה זומן ארז לפגישה במשרד רה"מ, שתתקיים בימים הקרובים, בנוגע לנושאים שעל הפרק", מסר ארגון המורים. "מתוך רצון לתת הזדמנות למשרד רה"מ ללמוד את הנושאים שעל הפרק, הודענו על השהיית העיצומים לעת עתה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עדות ניר חפץ: אחורי הקלעים של פגישת נתניהו-אלוביץ' • בלעדי

נחשף מתקן לייצור טילים מדויקים בלבנון – בתמיכת איראן • צפו

"הבעיות לא נפתרו": ארגון המורים ישבית מחר התיכונים לשעתיים

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: getty images

מוקדם יותר, כזכור, ארגון המורים הודיע כי ישבית למשך שעתיים את הלימודים היום בבתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ, וכי הלימודים יחלו בשעה 10:00. בעקבות ההודעה, מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך הגישו בקשה לבית הדין הארצי לענייני עבודה למניעת העיצומים.

"במקום לפתור בעיות שלא עולות כסף מתקציב המדינה, מתעקשים משרד החינוך, משרד האוצר והשלטון המקומי להוציא לנו צווי מניעה, תוך שהם מותירים את אותן הבעיות ללא פתרון", מסר ארגון המורים. בין היתר, התלונן הארגון כי המורים נאלצים לשמור בטיולים, והבהיר כי במידה והעניין לא יוסדר עד סוף ספטמבר, בפתרון שיהיה מוסכם עליו, בכוונתו להפסיק את כל הטיולים בבתי הספר.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס מסר בתגובה: "רן ארז מפר באופן בוטה את החלטת בית הדין שקבע כי אין בדבריו עילה מספקת להשבתה. כדי להציג הישגים, הוא מוכן לפגוע בתלמידים ולשבש את שנת הלימודים בכל מחיר. פנינו לבית הדין במטרה למנוע את הפגיעה והזלזול במערכת החינוך כולה. לא ייתכן שכולנו נהיה בני ערובה בידי יו"ר ארגון המורים".

מועצת התלמידים והנוער הארצית התנגדה אף היא לשביתה שתוכננה ומסרה כי "מאות אלפי תלמידים נמצאים כעת בחוסר ודאות לגבי הלימודים מחר - מגיע להם יחס ראוי יותר. במקום לרכוב על גב התלמידים, אנו קוראים לרן ארז לפעול למען תהליכי שיח חיוביים ומקדמים, שבהם נשמח לתמוך".