פרופ' חזי לוי: "צפויים להשיב את הילדים לגנים בעוד כשבועיים"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לירידה בתחלואה וציין כי אם המגמה תימשך, מערכת החינוך תוכל לשוב לפעילות בהדרגה • 6 ימים בשבוע בגנים, 5 בכיתות א'-ב': מתווה השלטון המקומי לפתיחת המוסדות

זמן צפייה: 06:36

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס הערב (שישי) בריאיון בחדשות 13 לירידה בהיקף תחלואת הקורונה, וציין כי אם המגמה תימשך "נוכל לדון על פתיחת מערכת החינוך. כשבראש ובראשונה ילדי הגנים". לדבריו, "מקדם ההדבקה חייב לרדת לפחות מ-1, אם זה יימשך ככה - עוד כשבועיים נוכל כבר להחזיר את ילדי הגן".

עם זאת, לוי סייג והוסיף כי "נערכנו לירידה בתחלואה בעקבות הסגר, אלה עדיין לא המספרים שאנחנו רוצים כדי להתקדם למדרגה הבאה. זו מגמה מעודדת שמעוררת מידת אופטימיות עם ההסתייגות שזה ימי חג ואנשים פחות נוטים להיבדק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החמרה במצבו של הרב קנייבסקי: "נמצא בשלב המסוכן של הנגיף"

שיעור החולים בבני ברק: פי 6 מת"א; במודיעין עילית: הגבוה בארץ

בצל הגל השני באירופה: שיא של נדבקים ביממה בעולם

מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, שלח היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט, שבו הציג אסטרטגיה של החזרה לפעילות את מערכת החינוך. על פי התוכנית, בשלב הראשון ברשויות ירוקות, צהובות וכתומות יפעלו מוסדות החינוך, גני הילדים ילמדו שישה ימים בשבוע, כיתות א'-ב' ילמדו פיזית בבית הספר חמישיה ימים בשבוע וכיתות ג'-ד' ילמדו ארבעה ימים בשבוע עם למידה מרחוק בימים שלא מגיעים לבית הספר.

בשלב השני כיתות ה'-ו' ילמדו פיזית מבית הספר יומיים בשבוע ולמידה מרחוק בימים הנותרים, בעוד חטיבות הביניים והתיכונים יערכו למידה היברידית בהתאם לכוח האדם ולמקומות בהם ניתן לקיים לימודים. בשלב השלישי המודל יורחב בהתאם לירידת היקף התחלואה.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בערים אדומות הלימודים יתקיימו באופן מקוון בלבד, למעט חינוך מיוחד וילדים ונוער בסיכון. כמו כן, המדינה תציב עמדות לבדיקות קורונה מהירות יומיות לצוותי החינוך. במכתב אף הודגש כי הממשלה תעניק גמישות ואוטונומיה לרשויות המקומיות בהרחבת הלמידה הפיזית על בסיס קפסולות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.