לאחר שהורשע בהטרדה מינית: ראש חוג באוני' ת"א פוטר מעבודתו

מפסיקת בית הדין המשמעתי באוניברסיטה עולה כי ד"ר מחמוד כיאל נהג לקיים יחסי מין עם מי שהייתה דוקטורנטית תחת הנחייתו, תוך איומים שאם לא תיעתר למבוקשו - יגרום להפסקת לימודיה

 אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב | צילום: פייסבוק

ראש החוג ללימודי ערבית ואסלאם באוניברסיטת תל אביב, ד"ר מחמוד כיאל, פוטר מעבודתו לאחר שהורשע בהטרדה מינית בבית הדין המשמעתי באוניברסיטה – כך פורסם אתמול (רביעי). זאת, לאחר שב-2016 דווח בחדשות 13 על השעייתו בשל התנהגות בלתי הולמת.

כיאל הורשע בעבירות של הטרדה מינית, התנכלות, קיום יחסים אינטימיים במסגרת יחסי מרות ללא דיווח עליהם והתנהגות בלתי הולמת. על פי פסק הדין, העבירות בוצעו כלפי מי שהייתה תחילה עוזרת המחקר של כיאל, ובהמשך דוקטורנטית תחת הנחייתו.

אוניברסיטת ת''א
אוניברסיטת ת''א | צילום: תומר ליכטש

מפסק הדין עולה כי בין השנים 2015-2013 קיים כיאל עם הדוקטורנטית יחסי מין מלאים, שלווו בסחיטת המתלוננת ואיומים כי אם לא תיעתר לכך – לא יאשר לה פרקים בדוקטורט או יגרום להפסקת לימודיה. כמו כן, הנתבע דרש מהמתלוננת לקיים עמו מין אוראלי, וציין כי כך הדברים מתנהלים אצלו כאשר מישהי רוצה דוקטורט, גם מול סטודנטיות אחרות, וכך מקובל אצל מרצים אחרים.

עוד נטען כי בכמה הזדמנויות שונות ניסה כיאל לתבוע מהמתלוננת לקיים עמו יחסי מין, ומשסירבה – עודד אותה להפסיק את לימודיה. בהזדמנות נוספת, הביעה הסטודנטית עניין להמשיך בלימודיה ולשם כך הגיעה למשרדו של המרצה, שם הוא דחף אותה לשולחן וקיים עמה יחסי מין. לאחר מכן, הודיע לה כי היא יכולה לחדש את לימודיה.

במהלך חקירת המקרה הכחיש כיאל את המיוחס לו, ועל פי יו"ר המותב "עדותו הייתה בלתי מהימנה בעליל, הוא נקט גישה מיתממת, סתר את עצמו וסיפק הסברים תלושים ובלתי סבירים". לאור כל זאת, החליטו חברי בית הדין המשמעתי פה אחד להרשיע את הנתבע בעבירות שיוחסו לו, ולגזור עליו עונש של פיטורים מעבודתו באוניברסיטה.