כ-2.5 מיליון תלמידים שבו ללימודים: "מתרגשים, טוב שהסתיים כך"

החופש נגמר, איומי השביתה הוסרו ומיליוני הורים שלחו הבוקר - 1 בספטמבר, כשני מיליון וחצי תלמידים, מתוכם כ-180 אלף שאמרו "שלום כיתה א'", לבתיה"ס. שמרית מת"א, שבנה עלה לכיתה א', לא הצליחה להסתיר את ההתרגשות: "עד אתמול כלום לא היה ידוע, סוף סוף פותחים את השנה". וגם הפוליטיקאים הגיעו לברך את התלמידים

זמן צפייה: 02:46

אחרי החופש הגדול וברקע איומי השביתה שהוסרו אתמול באופן רשמי, כ-2.5 מיליון תלמידים שבו הבוקר (חמישי) לשנת הלימודים, ומיליוני הורים חגגו את 1 בספטמבר - תוך שהם שולחים את ילדיהם למסגרות החינוך.

יאיר לפיד בפתח שנת הלימודים
יאיר לפיד בפתח שנת הלימודים

כ-180 אלף תלמידים שאמרו "שלום כיתה א'" נכנסו לבתי הספר, ולא מעט פוליטיקאים הגיעו למוסדות הלימוד כדי לברך את התלמידים על המעמד החדש. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום: "בכל דרך שנבחן את זה, אתם (התלמידים) שורת הרווח הכי גדולה שיכולה להיות למדינה הזאת. שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, אמרה: "אנחנו דאגנו לתלמידים, אנחנו צריכים לחזק את המורים שלכם".

תלמידים נרגשים לחזור ללימודים
תלמידים נרגשים לחזור ללימודים

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הבוקר כי "אין דבר שמח יותר מלראות אנשים מגיעים לבתי הספר". הנשיא יצחק הרצוג נשא דברים גם הוא: "לימודים נעימים, השכלה, אהבת ישראל ואהבת התורה". ולבסוף, אחרי המחאה הממושכת, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה הבוקר: "אני חושבת שזה יום נפלא לכל ילדי ישראל ולצוותי ואנשי החינוך".

ליברמן בפתח שנת הלימודים
ליברמן בפתח שנת הלימודים

רבים מהתלמידים התרגשו לא פחות להגיע הבוקר למסגרות הלימוד, וכמה מבני התיכונים סיפרו ששמחו להמשיך בבית הספר העל-יסודי: "תכננו את הכל כאילו יהיה בית ספר כרגיל - וברוך השם אין שביתה".

שרת החינוך שאשא ביטון
שרת החינוך שאשא ביטון

נועם, שבנו עלה לכיתה א' בבית ספר "בלפור" בתל אביב, אמר: "זה יום מרגש. גם הילד מתרגש, כמעט ולא ישן בלילה. בסוף הכול הסתדר ואנחנו פותחים את שנת הלימודים וזה הכי חשוב". שימרית, שבנה גם הוא עולה לכיתה א' בביה"ס "בלפור" שבת"א סיפרה כי "אנחנו מתרגשים מאוד. סוף סוף פותחים את שנת הלימודים כמו שצריך למרות שעד אתמול זה בכלל לא היה ידוע. אבל טוב שהסתיים כך".

יפה בן דוד
יפה בן דוד

כ-177,000 ילדים עלו הבוקר לכיתה א', וכ-136,000 לכיתה י"ב. בחינוך המיוחד ישנם 287,617 תלמידים ותלמידות - מהם 113,883 בכיתות חינוך מיוחד ו-175,734 משולבים בכיתות רגילות - וכ-150,000 תלמידים ותלמידות הם מחוננים ומצטיינים. כמו כן, במדינת ישראל ישנם כ-218,000 עובדי ועובדות הוראה, 22,050 גני ילדים ו-5,440 בתי ספר.