משרד הבריאות: הלימודים ישובו לפעילות גם ביישובים כתומים

לאור הירידה בתחלואה, במשרד הבריאות הוחלט כי יישובים כתומים יפתחו את בתיה"ס והגנים, וכי תלמידי י"א-י"ב ישובו ללימודים באופן מלא ללא קפסולות. גלנט וביבס: "לפתוח את כל מוסדות החינוך"

זמן צפייה: 01:30

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי בעקבות הירידה בתחלואה, הלימודים ישובו לפעול גם ביישובים שצבעם כתום. עוד הוחלט כי תלמידי י"א-י"ב ישובו ללימודים באופן מלא, ללא מתווה קפסולות, כל עוד 90% מתלמידי מוסד החינוך מחוסנים ומחלימים. במוסדות בהם מחוסנים או מחלימים 75 אחוז ומעלה, יוכלו לפתוח את הלימודים בכיתות י"א-י"ב תוך שימור מתווה הקפסולות.

במקביל, שר החינוך יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קראו לפתוח את מוסדות החינוך בישראל החל מיום ראשון הקרוב ולקצר את משך תקופת הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה קורונה מאומת. "בהתאם להצעה, סגירת מוסדות חינוך - אם יהיה צורך בכך - תיעשה באופן דיפרנציאלי, בהתאם לרמת התחלואה במוסדות החינוך", מסרו.

שר החינוך יואב גלנט אמר: "בזכות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה – אנחנו סבורים כי חייבים להחזיר את כל התלמידים, מכל הגילאים ומכל הערים והיישובים, למוסדות החינוך כבר ביום א' הקרוב. חינוך ילדי ישראל ניצב בראש סדר העדיפויות הלאומי – ועל כן אני קורא היום להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לשגרת למידה וחינוך בבתי הספר ובגני הילדים".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, הוסיף: "הגיע הזמן לאפשר לתלמידי ישראל והוריהם לחזור לחיי שגרה! בשעה שהמשק חזר לתפקוד, לא יעלה על הדעת להמשיך ולהחזיק מאות אלפי תלמידים בריחוק לימודי וחברתי סגורים בבתיהם. צריך להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בכל הרשויות בהתאם למתווים".

אלו האזורים האדומים שבהם ימשיכו בלמידה מרחוק:

אום אל-פחם
אופקים
בועיינה-נוג'ידאת
בית ג'ן
בני ברק - 01
בענה
ג'לג'וליה
דבוריה
זמר
זרזיר
חריש
יאנוח-ג'ת
יפיע
ירושלים - בית חנינא
ירושלים - בית צפאפא
ירושלים - כפר עקב
ירושלים - צור באחר - ג'בל מוכבר
ירושלים - ראס אל עמוד
ירושלים - שועפאט
כסרא-סמיע
כעביה-טבאש-חג'אג'רה
כפר כנא
כפר מנדא
מגאר
מצפה רמון
משהד
נצרת
עספיא
ערערה-בנגב
פוריידיס
קרית יערים
ראמה
רהט
ריינה
שגב-שלום
אחיעזר - שדות דן
אספר - גוש עציון
ברוכין - שומרון
ברקת - חבל מודיעין
בת עין - גוש עציון
גני מודיעין - מטה בנימין
יד בנימין - נחל שורק
יודפת - משגב
יושיביה - שדות נגב
ייט"ב - ערבות הירדן
יצהר - שומרון
כוכב השחר - מטה בנימין
כוכב יעקב - מטה בנימין
כפר חב"ד - שדות דן
כפר שמאי - מרום הגליל
מוקייבלה - הגלבוע
מצפה יריחו - מטה בנימין
עלי - מטה בנימין
שייח' דנון - מטה אשר

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 3,055 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, זאת כאשר מקדם ההדבקה ממשיך את מגמת הירידה ועומד כיום על 0.9. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-809,870 בני אדם. כעת בארץ, 38,577 נשאים פעילים, בהם 653 במצב קשה, מתוכם 215 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,936.

יו''ר השלטון המקומי חיים ביבס
יו''ר השלטון המקומי חיים ביבס

אתמול בוצעו 94,783 בדיקות - 3.3% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,073 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 985 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 3.9 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.