57% מבני הנוער: ההורים לא קשובים אלינו כי הם עסוקים בטלפון

חברת בזק פרסמה את דו"ח האינטרנט לשנת 2023, אשר בודק את הרגלי השימוש של הישראלים ברשת בעשור האחרון. בין הממצאים: 57% מהציבור מעדיף "לסנן" שיחות טלפון ולתקשר בהודעות, כמחצית מעידים על פגיעה ביכולות הקשב והריכוז בשל השימוש בנייד. עוד עולה מהנתונים כי מפרוץ המלחמה, חלה עלייה בשימוש ברשתות החברתיות - וירידה בהזמנות מאתרי קניות בחו"ל | כל הנתונים

טלפון נייד
טלפון נייד | צילום: החדשות 13

חברת בזק פרסמה היום (שלישי) את דו"ח האינטרנט לשנת 2023, הבודק את הרגלי השימוש של הישראלים ברשת בעשור האחרון. מהמחקר שנתוניו פורסמו בדו"ח, בו השתתפו 4,500 בני אדם, עולה כי 48% מהנשאלים העידו שהשימוש בטלפון הנייד פוגע ביכולות הקשב והריכוז שלהם. 57% מבני הנוער (13-18) ומחצית מהילדים (8-12) העידו כי הם סבורים שהוריהם לא קשובים אליהם כשהם מתעסקים בטלפון הנייד. כמו כן, 43% הודו כי השימוש ביישומונים Waze וגוגל מפות פוגע ביכולות הניווט שלהם.

באשר לדרכי התקשורת המועדפות על הישראלים בטלפון הנייד, 57% מהנשאלים העידו כי הם מעדיפים לתקשר באמצעות הודעות, במקום בשיחת טלפון. בנוסף, 72% מעדיפים לשלוח תמונות, אימוג'י, גיפים ומדקות - במקום לכתוב או להקליט הודעה.

דו"ח בזק: איך אתה מעדיף לתקשר?
דו"ח בזק: איך אתה מעדיף לתקשר? | צילום: מתוך דו"ח האינטרנט של בזק

כמעט 80% מהבגירים פעילים בפייסבוק, אף על פי שהם משתמשים גם ברשתות אחרות. בנוסף, חלה עלייה משמעותית בשימוש בטיקטוק בקרב בני הנוער בשנה האחרונה: 65% מבני הנוער מעדיפים לצפות בסרטונים בטיקטוק מאשר בסטרימינג (כלומר, סרטים וסדרות). כמו כן, כמחצית מבני הנוער מחזיקים חשבון בדוי ברשתות החברתיות בנוסף לחשבון הפרטי שלהם.

הדו"ח בדק גם את השינויים בפעילות בדיגיטל מאז 7 באוקטובר. השימוש ביישומון טלגרם עלה ב-66% מפרוץ המלחמה, יותר מאשר אינסטגרם וטיקטוק, שחוו עלייה של כ-40%. כמו כן, על רקע ההאשמות כלפי חנויות הרשת אסוס ושיין, לפיהן הן נוקטות מדיניות אנטי-ישראלית - מאז 7 באוקטובר, חלה ירידה בקניות באתרים הללו. מנגד, חלה עלייה של 46% בקניות באתר הישראלי טרמינל X.

דו"ח בזק: באילו רשתות חברתיות אתה פעיל?
דו"ח בזק: באילו רשתות חברתיות אתה פעיל? | צילום: מתוך דו"ח האינטרנט של בזק
כיצד השתנה השימוש ברשתות בעקבות המלחמה?
כיצד השתנה השימוש ברשתות בעקבות המלחמה? | צילום: מתוך דו"ח האינטרנט של בזק

בנוסף, כ-80% מהציבור משתמש ביישומוני תשלום דיגיטלי, כמו ביט ופייבוקס. 63% מהנשאלים בגילאי 35-55 העידו כי הם מבצעים תשלומים באמצעות היישומונים ApplePay ו-GooglePay. עוד עלה מהנתונים כי 45% מבני הנוער מחזיקים את פרטי האשראי של הוריהם בטלפון הנייד, ויכולים להשתמש בו דרך המכשיר. כמו כן, רוב גורף של 87% מהישראלים מבצעים רכישות ברשת, כאשר בעשור האחרון, רכישת המזון עלתה פי 3.