ארגון המורים הודיע על שביתת אזהרה נוספת ביום שלישי הקרוב

לאחר שבית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה שהייתה אמורה להתקיים היום, ארגון המורים הכריז על שביתת אזהרה ביום שלישי הקרוב בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ. יו"ר הארגון רן ארז: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך על המתרחש במערכת החינוך"

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
כיתה ריקה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים רן ארז הכריז הערב (ראשון) על שביתת אזהרה בת יום אחד שתתקיים ביום שלישי הקרוב בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ. זאת, לאחר שרק היום הייתה אמורה להתקיים שביתה שבוטלה ברגע האחרון בצו מניעה של בית הדין לעבודה.

בהודעת הארגון נכתב כי "עברו שבעה ימים מאז בית המשפט פסק כי על המדינה לנהל מו"מ ענייני ודבר לא השתנה, וזה לאחר יותר משנה של מו"מ עקר". עוד הוסיף יו"ר הארגון: "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

אמש הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לשביתת ארגון המורים שתוכננה להיום. נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט לבנה, נימקה את ההחלטה בכך שהשביתה נוגעת לנושא שכבר נמצא במשא ומתן, בעובדה שההתראה על השביתה ניתנה במועד מאוחר מידי - אתמול בצהרי היום וכן מפני שהארגון הודיע לתקשורת על השביתה, ולא ישירות למשרד החינוך.

שר החינוך יואב קיש בירך על המהלך בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "לימודים מחר יתקיימו כרגיל. מברך על קבלת עמדת משרד החינוך. קורא ליו"ר ארגון המורים והאוצר להיכנס למו"מ וגישור בקצב גבוה ולהתפשר. מספיק לפגוע בתלמידים".