השינויים במכרז יאפשרו: ביטול תוכניות הלימוד של הקהילה הגאה

פרסום ראשון: לאחר ששר החינוך קיש הקפיא את פעילות היחידה לתוכניות חיצוניות שבידי אבי מעוז, כעת נחשף המכרז החדש, ובו סעיפים שנתונים לפרשנות רחבה, בהם הזכות של המשרד לבטל תוכנית שמי שמפעיל אותה פועל "בניגוד לחוק" - ושהתנהגותו "מעלה חשש להשפעה מזיקה על התלמידים"

זמן צפייה: 02:07

פרסום ראשון: אחרי שפורסם בחדשות 13 הקפאתו של מכרז התוכניות החיצוניות במשרד החינוך, המופעל על ידי ח"כ אבי מעוז, כדי לבחון מחדש את הקריטריונים - הערב (שני) מתפרסם המכרז החדש ובו מספר סעיפים שמעוררים דאגה בקרב האגודה למען הלהט"ב.

מה שמדאיג את חברי האגודה הם שלושה סעיפים עם ניסוח מאוד מעורפל ועמום, שיכולים לייצר קרקע נוחה לביטול תוכניות חינוך הנוגעות ללהט"ב בבתי הספר בהמשך הדרך. כך למשל אפשר לראות את הסעיף שמאפשר לבטל תוכניות שמי שמפעיל אותם פועל בניגוד לחוק, כך כתוב במכרז, והתנהגותו מעלה חשש להשפעה מזיקה על התלמידים. מה זה אומר, ומי מגדיר מהי השפעה מזיקה? מדוע לא להסתפק בתעודת יושר כפי שהיה עד עכשיו?

מחאת הלהט''ב בכיכר רבין
מחאת הלהט''ב בכיכר רבין, ארכיון | צילום: רויטרס

בנוסף, נכתב במכרז כי ניתן יהיה לבטל תוכניות שאושרו משיקולים מקצועיים - בלי לפרט באילו שיקולים מקצועיים מדובר. זהו עוד נוסח רחב שמאפשר חופש רב למשרד החינוך. כמו כן, סעיף נוסף מאפשר לתחום פריסת תוכניות לפי אזור גיאוגרפי, או לפי מגזרים ושכבות גיל. כך למשל, יוכלו להחליט שתוכנית-חוץ להט"בית מסוימת ניתן יהיה ללמד רק בבתי ספר בתל אביב, לדוגמה, ולא בירושלים או באזור הדרום.

באגודה למען הלהט"ב חוששים שהסעיפים הללו מסתירים אג'נדה שתפגע בנוער להט"בי ובכלל בתלמידי ישראל, והם מתכוונים לערער על הסעיפים הללו ולדרוש הבהרות. משרד החינוך מסר בתגובה כי מדובר באמירות חסרות כל שחר, ועוד נאמר כי המשרד הקפיד על שימור כלל התוכניות - למעט הסרת תוכניות שפוגעות באופן ברור בביטחון המדינה, בכבודם של חיילי צה"ל ובמערכת הביטחון.

מור נהרי, מנכ''לית חוש''ן
מור נהרי, מנכ''לית חוש''ן

מור נהרי, מנכ"לית ארגון חוש"ן, חינוך האגודה למען הלהט"ב, מסרה בתגובה: "הקריקטריונים החדשים יאפשרו לאבי מעוז להשתלט על חינוך ילדינו. אנחנו מצפים ממשרד החינוך לחשוף את האג'נדה שמסתתרת מאחורי הקריטריונים העלומים החדשים שנוספו ולבטל אותם. אנחנו לא נאפשר פםגיעה בנוער הלהטבי ובחינוך הילדים שלנו.