ארגון המורים מאיים שוב בעיצומים: "האוצר לא מנהל איתנו מו"מ"

יו"ר ארגון המורים רן ארז שלח הבוקר חוזר לכל המנהלים והמורים בחינוך העל יסודי, בו איים כי יפתחו שוב בעיצומים שכן משרד האוצר לא עומד בהתחייבויותיו: "בית הדין הארצי לעבודה הורה למדינה לנהל עימנו משא ומתן אינטנסיבי"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז
יו"ר ארגון המורים, רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים רן ארז שלח הבוקר (ראשון) חוזר לכל המנהלים והמורים בחינוך העל יסודי, בו איים כי יפתחו שוב בעיצומים: "בית הדין הארצי לעבודה הורה למדינה לנהל עימנו משא ומתן אינטנסיבי, רציף, בידיים נקיות ובנפש חפצה, במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי עימנו למען שיפור השכר ותנאי העבודה של המורים בחינוך העל יסודי.  עד למועד כתיבת שורות אלו משרד האוצר לא ניהל עימנו כל מו"מ בשיחה שקיימנו איתם ב-10 בינואר הובהר לנו שלעת הזאת אין להם כל כוונה לנהל מו"מ כפי שהורה ביה"ד הארצי לעבודה".

"לאור האמור, ניאלץ לחדש את המאבק, ואנו שוקלים את האפשרות לביטול השקט התעשייתי שהתחייבנו לו", כתב יו"ר ארגון המורים. " לפיכך, אנו חוזרים ומייעצים לכם מנהלי בתיה"ס שלא לחדש חוזים עם ספקי השירות השונים, כגון מארגני טיולים וכד', שכן הפעם לא נתחשב בחוזים שייחתמו עמם. בכל מקרה, אם חותמים על חוזה, חשוב לוודא הכנסת סעיף המאפשר ביטולה או דחייתה של הפעילות עקב עיצומים, שביתה או כוח עליון ובכך לא יגרמו נזקים כלכליים לבתיה"ס"

כיתה בבית ספר תיכון בבית שמש
כיתה בבית ספר תיכון בבית שמש | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"אם אתם המנהלים תמשיכו לחתום על חוזים כבעבר, אתם עלולים להיגרר להוצאות כספיות", הוסיף ארז. "ביטול טיולים, הצגות, מסעות וכו', הינן חלק מהעיצומים בהם ננקוט התנהלות המו"מ העקר, ומאידך מהניסיון שרכשנו, אין ספק שהמאבק יחודש בעתיד הקרוב ויארך זמן ממושך. הדרישות של ארגון המורים במו"מ זה נוגעות לכל הסקטורים – מורים, מנהלים, יועצים, ושאר קבוצות ייחודיות של עובדי הוראה המקופחים עד כה, כגון מורים לכימיה, לפיזיקה, מורים המלמדים בקונסרבטוריונים, בתי"ס נוצריים ועוד".