כמחאה נגד התנהלות אלקין: יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות התפטר

פרופ' רון רובין הודיע לשר על סיום תפקידו בעקבות הדחת מ"מ מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה. "טורקיה זה כאן – מקווה שהמהלך יצית את אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל"

זאב אלקין
זאב אלקין | צילום: החדשות 13

כמחאה על החלטת השר להשכלה גבוהה זאב אלקין להזיז מתפקידה את מ"מ מנכ"לית המל"ג, מיכל נוימן, הודיע היום (שלישי) פרופסור רון רובין, על התפטרותו מתפקיד יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות. במכתב ששלח לחברי הסגל ולסטודנטים כתב: "ידענו בעבר מאבקים על חופש הביטוי ועצמאות ההשכלה הגבוהה, אך הרס חסר מורא המונע מאינטרסים פוליטיים צרים, טרם חווינו".

לדבריו, "תקופה קשה דורשת צעדים קשים. ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט בצעד חריף שאף יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות בעבר לא נקט - החלטתי להתפטר מתפקידי. אני תקווה כי בכך אצית את אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל, ציבור הסטודנטים, וכל אדם במדינת ישראל שעתיד הדמוקרטיה, המדע, המחקר, והחופש לחשוב יקרים לליבו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

עמית אלמוג הנאשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק כשיר לעמוד לדין

סערת הסרטון הגזעני: המשפחה הבדואית הגישה תלונה נגד "רוי בוי"

השר זאב אלקין
השר זאב אלקין | צילום: יח''צ

בשבוע שעבר אישר המל"ג אישר מתווה לקיום מבחנים בנוכחות פיזית בקמפוסים. על פי התוכנית, לפחות 90% מהמבחנים ייערכו באופן מקוון, בעוד המוסדות יקבעו אילו בחינות להחריג ויעדכנו את הסטודנטים על קיום המבחנים בנוכחות פיזית. יש לציין כי בחינות גמר לתואר ברפואה (רישוי) יוכלו להתקיים מעבר ל-10%.

לסטודנטים שאין באפשרותם להיבחן בבחינות מקוונות מחוץ לקמפוס - המוסד יאפשר להשתמש בתשתיות הקמפוס לצורך השתתפות במבחן המקוון. זאת, בתנאי שלא ימצאו בו זמנית בתוך הקמפוס יותר מ-10% מכלל הסטודנטים במוסד.

במקרה של מבחנים שיתקיימו בנוכחות פיזית בקמפוס, על אחריות המוסד לאפשר היבחנות חלופית עד סוף תקופת הבחינות של הסמסטר הזה לקבוצות סטודנטים עם קשיים בריאותיים, או אשר מתגוררים קבוצת סיכון ואחרים. הבחינות יתקיימו בהתאם להנחיות התו הסגול ותחת ההנחיות של משרד הבריאות לעניין בחינות.