מאבק המורים חוזר: מיום ראשון - לא יועברו ציונים בתיכונים

בטענה ל"סחבת אין סופית" בדרך לחתימה על הסכם עבודה חדש עבור עובדי הוראה, ארגון המורים הודיע כי החל מיום ראשון לא יימסרו ציונים להנהלות בתי הספר בכל המקצועות

כיתת לימוד בבית ספר
כיתת לימוד בבית ספר. ארכיון | צילום: פלאש 90

ארגון המורים הודיע היום (חמישי) על חידוש העיצומים בתיכונים - והחל מיום ראשון הקרוב לא יימסרו להנהלות בתי הספר ציונים בכל המקצועות. הצעד מגיע בעקבות טענה לעיכובים משמעותיים בחתימה על הסכם עבודה חדש עבור עובדי ההוראה, כפי שהובטח על-ידי משרדי החינוך והאוצר בטרם נפתחה שנת הלימודים הנוכחית ב-1 בספטמבר.

"ארגון המורים מודיע כי הוא נאלץ לחדש את המאבק הפרופסיונלי לאור הסחבת האינסופית של משרד האוצר על חתימת הסכם עבודה חדש", נמסר מהארגון, "מיום ראשון הקרוב לא יימסרו ציונים מכל סוג שהוא בכל מקצוע שהוא להנהלות בתי הספר, רשתות החינוך ומאגרים שונים".

לטענת ארגון המורים, בניגוד להבטחות שהועברו כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים השנה, לא הושגה התקדמות בחתימה על הסכם חדש - על אף שתאריך היעד שנקבע לסיום המו"מ היה 1 בדצמבר. "עד כה לא התקדמנו בשום דבר ואנו נמצאים במצב שהיינו לפני שנתיים", נמסר בהודעת הארגון.

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אביגיל סאמין ואורית גור כהן, יושבות ראש משותפות של ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים", הגיבה: "תקופת המלחמה אינה זמן לעיצומים והשבתות. ההכרזה על עיצומים היא עוד הוכחה להיעדר האחריות הלאומית ולהימנעות של ארגון המורים מדאגה אמיתית לטובת ילדי ישראל".

לצד זאת הוסיפו: "אין בכך כדי להפחית בחשיבות להגיע לחתימה על ההסכמות שכללו גם עדכון שכר למורים וגם הכרה במעמד המנהלים שלו טבלת שכר ייעודית שמכירה בייחודיות מעמד המנהלים ותפקידי הביניים".