ועדת החריגים: מערכת החינוך תפעל עד ליום חמישי

למרות דרישת הפרויקטור גמזו לפיה יש להפסיק את הלימודים כבר מחר, השרים החליטו כי בתי הספר והגנים יפעלו מחר כרגיל. ההחלטה הסופית תובא מחר לממשלה

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי | צילום: רויטרס

ועדת החריגים, שדנה במקרים המוחרגים מהסגר המלא, קבעה הערב (שלישי) כי בניגוד לדרישתו של פרויקטור הקורונה רוני גמזו לסגור את בתי הספר כבר החל ממחר - הלימודים יימשכו עד ליום חמישי. ההכרעה הסופית תתקבל מחר על ידי הממשלה.

בנוסף, הוועדה קבעה כי לא יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות אלא ניתן יהיה לבצע משלוחים בלבד, וכי המלונות והצימרים יהיו סגורים. כמו כן, ישיבות ההסדר ישארו פתוחות עד אחרי יום כיפור, ומשפחות שכולות יוכלו לעלות לבית הקברות לאירוע גרעיני מצומצם - אך לא טקסים.

בהמשך הערב תבחן הוועדה אם לפחות גנים לילדים עד גיל 6 - לפחות בחלק מתקופת הסגר, זאת על מנת שהוריהם יוכלו לצאת לעבוד, ולאור נתוני התחלואה הנמוכים בגיל הרך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נחתמו ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן

טראמפ: "נצרף עוד מדינות להסכם, אולי גם את איראן"

נסגר התיק בנוגע לחשד לעדויות שקר של עובדות לטובת שרה נתניהו

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

כזכור, בתחילת השבוע שרי הממשלה אישרו סגר שייכנס לתוקף החל מיום שישי, ערב ראש השנה, בשעה 14:00 למשך שבועיים. מדובר באישור טכני בלבד - והוא צפוי להימשך שלושה שבועות - עד 11 באוקטובר בשלב הראשון. משרד האוצר הודיע כי ההערכה היא שהעלות המשקית של צעדי הסגר תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל.

השלב הראשון יהיה "מתווה מהודק", ובמסגרתו תחול סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחייה, חדרי כושר ומסעדות. בסגר, תוגבל התנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר, למעט צרכים מותרים. מערכת החינוך תיסגר, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים. כלל ההתקהלויות יוגבלו לפי הצבע "האדום" במודל הרמזור - עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.